Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
Ca pentru orice altceva în viață, şi pentru muncă aveţi nevoie de un plan. Nu este suficient să aveți doar o idee bună, ci este foarte important să asiguraţi resursele care vă vor ajuta să realizați ideea. Puteți face acest lucru investind capitalul dvs. sau găsind un investitor care să vă finanțeze proiectele de afaceri.
Un plan de afaceri este un instrument ideal pentru a ajunge la potențiali investitori. Pentru a câștiga „de la început” atenția deplină a potențialului dvs. finanțator, este important să specificați cât mai detaliat perspectiva companiei, precum și potențialul ei de dezvoltare.
În partea introductivă a planului de afaceri trebuie să întocmiţi o scurtă prezentare a obiectivelor proiectului dvs. de afaceri, precum și să justificați realitatea acestora. Încercați cât mai semnificativ și cu câteva argumente să descrieţi cum realizarea acelor obiective va duce la rezultate semnificative de afaceri pentru companie.
Uneori, este mai bine să compuneţi partea introductivă când ați completat deja întregul plan de afaceri. Aşa veţi avea o idee mai bună despre care vă sunt obiectivele, precum și ce căștigă investitorul dacă va investi în ideea dvs. de afaceri.
Această secțiune este baza planului dvs. de afaceri și trebuie să atragă atenția potențialilor dvs. creditori. Străduiți-vă să descrieţi cât mai în detaliu domeniul de activitate a afacerii dvs., cerințele pieței la care doriți să răspundeți, obiectivele dvs. pe termen lung și pe termen scurt, precum și produsul sau serviciul pe care doriți să-l oferiți consumatorilor.
Permiteți acestei secțiuni să servească drept hartă, pentru ca investitorii să înțeleagă ce doriți să realizați.
Amintiți-vă că sunteți ceea ce vindeți. În această parte a planului de afaceri trebuie să prezentați și să descrieți produsul sau serviciul dvs., dar și să prezentați ce este ceea ce îl face unic pe piața existentă. Prezentați şi avantajele competitive a ceea ce doriți să vindeți potențialilor dvs. consumatori.
Indiferent cum o întoarceţi, în afaceri întotdeauna totul se învârte în jurul vânzărilor și a profitului realizat. Prin urmare, unul dintre cele mai importante segmente ale unui plan de afaceri este, desigur, definirea unei strategii de marketing. În această secțiune, străduiți-vă să definiți clar nevoile clienților și să prezentați grupul țintă de persoane care vor fi interesate de produsul sau serviciul dvs. Stabiliţi utilizatorul tipic și gândiți-vă de ce are nevoie, cum gândește, care îi sunt obiceiurile, ce își dorește și, bineînțeles, ce problemă sau nevoie îi veți rezolva dvs. Gândiţi-vă cum să ajungeţi la el şi acest lucru să fie baza atunci când vă gândiți la marketing și la un plan promoțional al activităţilor.
Identificați canale de vânzare pe care le veți utiliza, fie că este vorba despre o vânzare fizică de mărfuri într-un magazin sau un produs digital care necesită o implicare mai mare în vizibilitatea online.
Scopul acestei secțiuni este de a oferi investitorilor dvs. o imagine a activității cotidiene, adică a activităților zilnice ale companiei. Aici puteți analiza nevoile de producție actuale și viitoare și impactul producției asupra profiturilor și succesului companiei. Planul de producție permite analizarea potențialului de producție al companiei, dar și realizarea obiectivelor propuse de afaceri. Planul de producție oferă o imagine a capabilităților actuale de producție, precum și a nevoilor viitoare - pentru spații de birou, echipamente, tehnologie, materii prime.
În multe cazuri, o echipă de management de calitate predetermină succesul în afaceri al unei companii. Aceasta este parte dintr-un plan de afaceri în care puteți prezenta proprietarul afacerii, expertiza lui, experiența și succesele anterioare. De asemenea, puteţi prezenta şi membrii echipei care va lucra la proiect.
Planul de management definește sarcinile de bază și de afaceri, cele mai importante funcții, executanții necesari, competențele lor, drepturile și obligațiile acestora în această activitate de afaceri.
În planul dvs. de creștere și dezvoltare puteți visa puţin. În această secțiune nu se bazează totul doar pe cifre și statistici, ca în părțile anterioare ale planului de afaceri. Gândiți-vă la proiectul dvs. și încercați să descrieți cum și unde vedeți produsul sau serviciul dvs. în 5, 10 sau 20 de ani. Prezentaţi toate acele noutăţi pe care compania dvs. le poate oferi pe piață după o anumită perioadă de timp.
Planul financiar și analiza sunt partea cea mai semnificativă și complexă a unui plan de afaceri. Acesta prezintă viabilitatea financiară a investiției. De asemenea, în această parte se evaluează toate operațiunile financiare ale companiei în perioada următoare, respectiv efectele financiare pe care le va produce investiția.
Un plan financiar al întreprinderii ar trebui să includă următoarele analize:
Această secțiune ar trebui să fie cât se poate de detaliată, sprijinită de analize, de previziuni, diagrame. Fiți convingători și fideli obiectivelor pe care vi le-aţi propus înainte de a începe să vă redactaţi planul de afaceri. Însă, mai întâi de toate, fiţi sinceri.
Competenţa de a realiza un plan de afaceri este una dintre cele mai importante cunoștințe și abilități necesare fiecărui potențial antreprenor pentru a-și realiza cu succes ideea de afaceri.
La BusinessAcademy, cursanţii învață cum să creeze un plan de afaceri și cum să lucreze la dezvoltarea lui, pe baza ideii pe care au creat-o singuri. Scopul nu este doar să dobândească cunoștințe teoretice despre cum se realizează un plan de afaceri, ci să aibă şi un suport suplimentar și de consultanță expertă de afaceri din partea mentorilor, cu ajutorul cărora vor dezvolta planul lor de afaceri.
Aceste abilități le puteți utiliza şi scriind planurile de afaceri ale clienților dvs. și, astfel, vă puteți taxa cunoștințele.
Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.
Comentariu