Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
4 sfaturi care vă vor ajuta să economisiţi timp pentru ceea ce este într-adevăr important
De câte ori nu vi s-a întâmplat în ultima vreme ca, la diferite întrebări, oamenii din jurul vostru să răspundă cu „nu am timp”? Suntem siguri că de mai multe ori decât v-ar plăcea. Succesul profesional, cu siguranţă, necesită mult sacrificiu, însă, cu o bună planificare şi organizare, aţi fi uimiţi cât timp puteţi să economisiţi zilnic. Şi asta fără consecinţe negative pentru munca dvs.
Iată câteva sfaturi care vă vor ajuta să „prelungiţi” ziua.
Mulţi oameni cred că efectuarea mai multor sarcini simultan este calitatea către care trebuie să tindă, dar să fie chiar aşa? Nu prea. Pe lângă faptul că vă ajută să vă simţiţi ca o mare „faţă”, multitasking-ul influenţează şi concentraţia şi eficienţa dvs. Şi asta în mod negativ.
Cheia productivităţii se află tocmai în atenţia nedistribuită şi în concentrarea pe sarcina aflată în faţa dvs.
Încercaţi să vă împărţiţi ziua de lucru în părţi mai mici şi alocaţi-i fiecăreia dintre ele o singură sarcină. Fără distragere. Fără să săriţi de la o sarcină la alta. La sfârşitul zilei, singura sarcină rămasă este să decideţi cum să folosiţi timpul şi energia economisită.
Cercetările au demonstrat că oamenii care efectuează mai multe servicii simultan au probleme în organizarea gândurilor şi în filtrarea informaţiei irelevante, ceea ce îi face mai puţin eficienţi decât persoanele care se focusează doar pe o sarcină.
Sarcină fără termen sună minunat, nu-i aşa? Aveţi tot timpul din lume să faceţi o muncă perfectă. Dar dacă vă uitaţi puţin în trecut, tocmai acest fel de sarcini se aflau în lista dvs. „to-do”, care s-a extins la infinit.
Se pare că presiunea (moderată) şi termenul (realist) sunt tocmai ceea ce ne trebuie să mergem înainte şi să înlăture amânarea din viaţa noastră profesională.
De aceea, trebuie să vă străduiţi ca toate sarcinile dvs. să aibă o anumită dată când planificaţi să le terminaţi. În afara faptului că vă vor determina să vă focusaţi şi să fiţi mai eficienţi, îndeplinirea acestor termene vă va oferi şi un sentiment mai mare de realizare.
Şi reţineţi, nimeni nu e perfect, nu vă setaţi aşteptări ireale. Este mai important ca munca să fie terminată, decât perfectă.
Încă de la începutul carierei (chiar și în timpul voluntariatului), acceptarea responsabilităţilor suplimentare poate fi un mod excelent de avansare. Dar nu permiteţi ca aceasta să devină o obişnuinţă. Deoarece, mai devreme sau mai târziu, cuiva va trebui să-i spuneţi nu. Dacă va fi superiorul dvs. sau prietenii şi membrii de familie, alegerea vă aparţine.
Când suntem deja aici, mai avem un sfat la fel de important: învăţaţi să delegaţi. Dacă poate altcineva să rezolve sarcina cu până la 20% mai puţin calitativ decât dvs. - lăsaţi să o facă.
Atâta timp cât lăsaţi o descriere detaliată a muncii, puneţi un termen şi cereţi să fiţi informaţi la finalizare, nu ar trebui să vă faceţi griji. Viaţa este prea scurtă ca să vă bucuraţi de magia macro-managementului.
Această regulă a apărut prima dată în bestsellerul lui David Allen, „Getting Things Done” şi este foarte simplă. Dacă aveţi o sarcină pe care o puteţi rezolva în mai puţin de două minute - rezolvaţi-o imediat. Dacă lăsaţi pe mai târziu, ţinerea de minte, gândul la acest lucru etc., la final vă vor lua mai mult de 5 minute.
La prima vedere, aceasta nu sună ca o pierdere exagerată de timp, dar nu permiteţi ca aceasta să vă înşele. Dacă vă trece în obişnuinţă amânarea lucrurilor mărunte, 5 minute se pot transforma foarte uşor în 50 de minute. Zilnic.
Timpul dvs. este cea mai valoroasă monedă de care dispuneţi. Investiţi-l inteligent. Ineficienţa şi pierderea inutilă a timpului la muncă înseamnă şi mai puţin timp pe care îl puteţi petrece cu persoanele dragi vouă şi, la fel de important, mai puţin timp alocat propriei persoane.
Ştiţi că dacă alocaţi o oră pe zi, pe parcursul unui an de zile, puteţi să dobândiţi certificate recunoscute pe plan internaţional şi să vă asiguraţi un viitor profitabil în profesia dvs.? Datorită platformei BusinessAcademy pentru studiu la distanţă, mulţi dintre colegii dvs. deja au obţinut cunoştinţe şi competenţe preţioase. Nu permiteţi să rămâneţi în urma lor!
Cursul Time Management pe care îl puteţi parcurge la BusinessAcademy vă învață cum să vă gestionaţi timpul şi să vă îmbunătăţiţi organizarea personală.
Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.
Comentariu