Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Cum să transferi o afacere mică, locală pe piața globală? (6 pași simpli)

În multe privințe, afacerile la nivel mondial pot arăta diferit decât par în orașul dumneavoastră natal. Însă, în fiecare an există un număr tot mai mare de întreprinderi mici și mijlocii care se decid să facă acest pas. Pentru ca acest proces să fie cât mai ușor și mai simplu, este necesar să urmați pașii următori pentru a vă extinde cu succes afacerea pe piața mondială.

afacere pe piață globală

Armonizați-vă planul de afaceri cu piața mondială

Înainte de a începe expansiunea mondială, primul lucru de care aveți nevoie este să vă armonizați planul de afaceri și obiectivele afacerii cu noile piețe sau să creați un nou plan de afaceri. Aceasta este de o importanță esențială pentru evaluarea disponibilității și dedicării dumneavoastră creșterii internaționale.

Dacă deja aveți construit un brand, gândiți-vă cum să îl armonizați cu noua piață. De exemplu, dacă în țara aleasă nu se vorbește engleza, este puțin probabil că locuitorii acesteia vor știi ce este Netflix, nu-i așa? Aceeași regulă se aplică și la logo. Coroana are cu totul altă însemnătate în SUA și în China. Indiferent unde vreți să faceți afaceri, întotdeauna întrebați-vă care este povestea din spatele brandului dumneavoastră și dacă acea poveste vă poate aduce noi clienți.

Cercetați piața și informați-vă despre concurență

Pentru ca ieșirea dumneavoastră pe piața internațională să fie una de succes, trebuie să realizați o cercetare a nevoilor și obiceiurilor de cumpărare a potențialilor voștri consumatori. Întrebați-vă care sunt companiile care activează pe acea piață, cine câștigă, și cine pierde. Sectorul pentru comerț este, în general, cea mai relevantă instituție în care vă puteți informa înainte de a vă hotărî să începeți expansiunea într-o anumită țară. Tot așa, aflați cât mai multe despre concurența voastră.

cercetarea pieței și a concurenței

Alegeți în ce mod doriți să distribuiți produse

Alegeți și evaluați metoda cea mai favorabilă de distribuire a produsului dumneavoastră pe o piață străină. Vă puteți hotărî să deschideți o companie deținută de filiale străine și să cooperați cu agenți, reprezentanți și distribuitori, și puteți găsi investitori care vor finanța ideea dumneavoastră de afaceri, iar prin aceasta vor investi în compania dumneavoastră, care va apărea printr-o investiție comună.

Informați-vă despre cadrele legale

Aflați în ce mod puteți forma prețurile pe o anumită piață, dacă există spațiu de negociere cu furnizorii locali, și, desigur, informați-vă despre cadrele legale pentru afaceri în țara pe care o alegeți pentru expansiune. Și anume, diferențele culturale, sociale, economice și juridice pot reprezenta o adevărată provocare pentru fiecare întreprinzător care se hotărăște să acționeze global.

Interesați-vă de posibilele facilități fiscale

Informați-vă cum puteți acționa cel mai bine pe piața aleasă și care sunt acele măsuri prin care vă puteți asigura că serviciile sau produsele voastre vor fi plătite adecvat. De asemenea, interesați-vă de posibilele subvenții atât din partea statului, cât și din partea sectorului privat, deoarece există o probabilitate foarte mare ca, dacă aveți un produs care lipsește pe piață, să fiți finanțați parțial din partea statului, ceea ce vă va ușura considerabil primii pași în lumea bună.

beneficii financiare pentru plasarea produsului

Declarați marfa în conformitate cu reglementările

Transferați, respectiv începeți exportul. Dacă aveți un produs fizic, fiți siguri că îl împachetați și marcați în conformitate cu reglementările corecte ale unui anumit stat. Chiar dacă deciziile pentru transportul global sunt relativ asemănătoare, reglementările privind declararea produselor diferă, indiferent de unde porniți.

Înainte de a porni să cuceriți piața internațională, gândiți-vă și la următoarele întrebări, care în mare măsură pot ușura perioada de tranziție.

  • Vor fi interesați de produsul dumneavoastră într-un anumit stat? Gândiți-vă la potențiala cercetare a pieței. Chiar dacă aveți un produs final excelent, este foarte important să identificați obiceiurile potențialilor consumatori. De exemplu, dacă grupul țintă are intoleranță la lactoză, sigur nu veți deschide o pizzerie în care se va vinde pizza cu porții voluminoase de brânză.
  • Este grupul dumneavoastră țintă familiarizat cu produsul sau serviciul dumneavoastră? Dacă nu este cazul, fiți pregătit să investiți destul timp și resurse în educația consumatorilor. Însă, dacă sunteți un pionier și prezentați un produs interesant, acel produs vă va asigura un nume și o poziție pe piața internațională.
  • Vă simțiți confortabil în țara în care doriți să faceți afaceri? Întrucât probabil veți petrece mult timp în țara aleasă, este important să învățați limba, cultura și obiceiurile localnicilor.
  • Care este infrastructura? Care este standardul? Cât de bune sunt drumurile? Sunt garantate materiile prime pentru producție sau materialul reproductiv pentru crearea unor servicii de calitate?

Dacă la întrebările menționate mai sus nu primiți răspunsuri satisfăcătoare, asta nu înseamnă că ideea de afacere este greșită, ci că, pur și simplu, ați ales greșit piața internațională pentru afacere. Nu uitați, nu există idee care să nu fie fantastică undeva în lume.

alegerea adevăratei piețe internaționale

Trăim în momentul în care globalizarea și integrarea au devenit de neînlocuit în lumea afacerilor. De aceea, nu puteți rămâne izolați în cadrul unei economii naționale, mici, dacă doriți să construiți o companie mare și de succes sau doriți ca munca dumneavoastră să fie recunoscută într-un plan mai larg. Programul Afacerile internaționale a creat cu atenție o echipă de experți din acest domeniu pentru a vă ajuta să reduceți la minimum riscurile afacerilor pe piața internațională și din ea să ieșiți ca lider.

  • 24.07.2019 11:07

Comentariu