Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Cum să scrieți un e-mail de afaceri pe care îl va citi fiecare?

e-mail de afaceriDe câte ori vi s-a întâmplat să primiți un e-mail de afaceri fără titlu? Sau după ce îl citiți să nu știți despre ce este vorba și să trebuiască să o luați de la capăt?

Ținând cont că o persoană, conform unor statistici, primește până la 121 de e-mailuri noi pe zi, este clar cât timp se pierde citindu-le. Dacă nu sunt clare, ca în exemplul descris, citirea lor durează și mai mult.

De aceea, vă prezentăm în continuare câteva sfaturi despre cum să lăsați impresia unei persoane strict profesionale și organizate și cum să scrieți un e-mail care se citește ușor și este bine înțeles.

1. Puneți un titlu clar

Subiectul e-mailului (subject) este primul lucru pe care îl va vedea persoana căreia îi trimiteți e-mailul. Economisiți-i timpul explicând clar motivul pentru care trimiteți mesajul. Când titlul este formulat clar, destinatarul știe la ce să se aștepte. Astfel, reduceți posibilitatea de neînțelegere. Un titlu clar este baza unui e-mail bun.

2. Reduceți e-mailul de afaceri cât mai mult posibil

Reduceți comunicarea la minim. Începeți cu un salut politicos, apoi faceți imediat legătura cu tema din subiect. Răspundeți la întrebarea de ce scrieți e-mailul.

Să zicem că aceasta este coloana vertebrală. Cu cât e-mailul vostru este mai scurt, cu atât este mai mare probabilitatea ca destinatarul să îl citească în totalitate.

3. Reduceți numărul de contacte din secțiunea CC sau BCC din e-mail

Cu cât puneți mai multe persoane în CC, cu atât sunt mai mari șansele ca toți cei care primesc e-mailul de afaceri să se gândească că nu este foarte important dacă nu este direcționat direct și doar lor.

De aceea, BCC este o soluție mai elegantă. Astfel, niciun destinatar nu va ști la câte adrese a fost trimis e-mailul.

e-mail

4. Verificați întotdeauna gramatica și ortografia

Toată lumea face greșeli atunci când tastează e-mailul în viteză. Deși o literă mâncată nu este o greșeală cardinală, dacă veți trimite e-mailuri neverificate, riscați ca destinatarul să se gândească că nu v-ați dat interesul, deoarece acesta nu vă este important… sau, și mai rău, că sunteți neglijent din fire.

De aceea, verificați întotdeauna de două ori ceea ce ați scris. Dacă mai completați e-mailul în timpul verificării, mai verificați-l și a treia oară.

5. Încheiați cu semnătura

Nici aici nu ar trebui să exagerați. Nu vă introduceți adresa de e-mail – deoarece utilizatorul o are deja din moment ce a primit e-mailul.

Introduceți-vă mai degrabă numărul de telefon și funcția ocupată – în special dacă scrieți un e-mail de afaceri cuiva pe care nu îl cunoașteți. Reduceți această secțiune la maxim 4 rânduri.

Acestea sunt doar câteva din trucurile care fac comunicarea de afaceri convingătoare și profesională. Dacă vreți să vă îmbunătățiți și alte abilități de afaceri și să dobândiți cunoștințele și abilitățile celor mai de succes manageri din lume, alegeți unul din cele 12 programe la BusinessAcademy și școlarizați-vă pentru unele dintre cele mai căutate joburi din lume.

  • 22.03.2021 09:44

Comentariu