Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Cum se dezvoltă leadershipul în mod efectiv: Sfaturi pentru viitorii lideri de afaceri

Un lider nu se naște, un lider se formează. 

Odată ce acceptați acest adevăr, veți înțelege și că oricine poate deveni lider. Desigur, dacă vrea și este pregătit să se dedice acestui lucru. 

Însă, înainte de a vă dezvălui o strategie care vă va ajuta să vă dezvoltați cu succes abilitățile de leadership, mai întâi trebuie să lămurim un mit: vă vom dezvălui ce nu este leadershipul

Leadershipul nu este managementul mecanic sau controlul altor persoane. Cu alte cuvinte, nu este doar comanda și exercitarea puterii asupra altora. 

Și ce este leadershipul (bun)? 

Liderii sunt oameni cu viziune, pregătiți să se dedice creării de schimbări care îi vor influența pozitiv nu numai pe ei înșiși, ci și pe cei din jurul lor și, eventual, întreaga lume. Pentru ca acest lucru să se întâmple, liderii îi motivează pe oameni să-și investească împreună cu ei timpul, abilitățile și pasiunea în realizarea acelei viziuni. 

Astfel, leadershipul inspiră, inițiază și aduce schimbarea

Cine sunt liderii?

Când este menționat acest cuvânt, de obicei ne gândim la oameni celebri precum Elon Musk, Steve Jobs sau Warren Buffett. Cu toate acestea, leadershipul nu este o chestiune de faimă sau poziție, ci mai degrabă o stare de spirit. 

Vă vom dezvălui un secret care vă poate îmbunătăți viața și cariera:

Oricine poate fi un lider la locul de muncă, precum și în viață. 

Indiferent dacă sunteți managerul unei echipe mici într-o companie start-up, un părinte care trebuie să lucreze și să aibă grijă de casă sau gestionați un conglomerat global, poziționarea ca lider înseamnă că vă asumați responsabilitatea, sunteți pregătiți să acționați proactiv și inspirați alți membri ai echipe voastre.

De ce este nevoie pentru a deveni un lider? 

Niciun lider nu este la fel ca altul, dar toți au anumite trăsături comune care îi fac lideri. Așadar, dacă vreți să deveniți un lider, trebuie să dezvoltați unele dintre următoarele calități:

  • așteptări clare de la propria persoană și de la ceilalți;
  • empatie;
  • consistență;
  • stimulent;
  • organizare;
  • încredere;
  • viziune;
  • capacitatea de a lua decizii;
  • responsabilitate;
  • rezistență. 

După cum puteți vedea, este vorba despre un set de calități pozitive care nu sunt ușor de găsit la o singură persoană și din cauza cărora oamenii au încredere în lideri și sunt gata să îi urmeze pe drum. Vestea bună este că aceste trăsături pot fi dobândite, dezvoltate și perfecționate în timp.  

Așadar, nu trebuie să vă nașteți cu toate aceste calități pentru a fi un lider, ci trebuie să le dezvoltați dacă vreți să deveniți unul. În continuarea textului vă vom oferi sfaturi concrete, pe care le veți putea aplica chiar de astăzi.

Dar, înainte de asta, vă vom prezenta abilitățile de bază pe care ar trebui să le aveți ca un bun lider. 

Abilități cheie de leadership 

Liderii își prezintă ideile, strategiile și planurile altora prin cuvinte. Deci, prima abilitate de conducere este: 

ABILITATEA DE COMUNICARE 

Trebuie să comunicați și să explicați ideile membrilor de echipă, astfel încât aceștia să înțeleagă clar scopul și semnificația fiecărui proiect. Liderii buni știu să se exprime bine, atât oral, cât și în scris.  

Însă, vă vom dezvălui un secret pe care doar cei mai buni comunicatori îl știu: o bună comunicare nu se bazează atât de mult pe autoexprimare, cât pe ascultarea activă

Un lider este capabil să-i asculte pe deplin pe membrii echipei sale pentru a ști clar ce îi motivează și cum să-i abordeze. Întrucât nu există leadership fără relații cu ceilalți, comunicarea este nucleul său, din care apare următoarea abilitate de conducere. 

ABILITATEA DE A EXERCITA INFLUENȚA 

Ca lider, este important să-i faceți pe oameni să realizeze ideea (voastră), să-i motivați și să-i încurajați să vă împărtășească viziunea. 

Cu alte cuvinte, un lider bun știe să aibă o influență pozitivă asupra membrilor echipei sale, prin găsirea poziției potrivite pentru fiecare, motivându-i să-și facă treaba cât mai bine și încurajându-i să se perfecționeze constant. Când vine vorba de îmbunătățirea continuă, liderul ar trebui să dea un exemplu în acest sens, care este și următoarea abilitate de leadership. 

ÎNVĂȚAREA CONTINUĂ 

După cum am menționat la începutul textului: liderul se formează. Și asta, printre altele, implică învățarea și perfecționarea constantă. Chiar și atunci când ați ajuns în vârf, nu ar trebui să vă gândiți că este sfârșitul, ci să dobândiți în mod activ cunoștințe și abilități noi. Puteți face acest lucru participând la workshopuri, cursuri sau obținând un certificat. 

Există o altă modalitate eficientă de învățare pentru lideri: prin practică, prin succese și eșecuri. Fiecare dintre aceste situații este o oportunitate pentru lider de a reflecta asupra sinelui și a acțiunilor sale, ceea ce ne conduce la următoarea abilitate. 

CONȘTIINȚA DE SINE  

Din când în când, liderul se uită înapoi la drumul pe care l-a parcurs, se întreabă cum se simte și unde vrea să ajungă. Cu alte cuvinte, liderul știe în orice moment ce îl motivează, de ce face ceva și ce dorește. Datorită conștiinței de sine dezvoltate, liderul este întotdeauna gata să profite de oportunitățile de învățare și dezvoltare, dar și să își modifice planurile dacă este necesar. 

8 sfaturi care vă vor ajuta să vă dezvoltați ca lider 

Indiferent dacă plănuiți să începeți să învățați pentru o carieră potrivită, dacă ați început dezvoltarea voastră profesională sau dacă gestionați deja o anumită echipă, următoarele sfaturi vă vor ajuta să deveniți un lider mai bun și mai de succes, indiferent de poziția în care vă aflați în prezent. 

1. Cunoașteți-vă punctele forte și punctele slabe 

Pentru a face acest lucru, trebuie să fiți sinceri cu voi. Poate fi puțin inconfortabil, dar rezultatele vor compensa. Și anume, este mai bine să știm clar la ce suntem buni și la ce trebuie să lucrăm, decât să ne complacem într-o imagine falsă despre noi înșine. 

Punctele forte vă vor oferi o idee despre cum și în ce mod să le folosiți în totalitate, în timp ce eventualele voastre slăbiciuni vor indica la ce mai trebuie să lucrați. Dacă deveniți persistenți în acest lucru, ar trebui să deveniți un lider bine echilibrat în timp. 

2. Găsiți-vă stilul 

După cum am menționat deja, nu toți liderii sunt la fel. Trebuie să vă găsiți propriul stil personal de conducere. Pe baza punctelor forte și a punctelor slabe, ar trebui să aveți o idee despre stilul care vi se potrivește. 

De exemplu, liderii mai autoritari iau decizii mai ușor, dar le este mai greu să dezvolte încredere și să îi înțeleagă pe ceilalți. Liderii care se bazează cel mai mult pe comunicare au mai multe șanse să delege sarcini și să-și ia timp să-și asculte membrii echipei, dar pot avea dificultăți în a lua decizii. Așadar, fiecare stil are avantajele și dezavantajele sale, așa că cel mai bine este să-l alegeți pe cel care se potrivește cel mai bine personalității voastre. Cu toate acestea, atunci când o faceți, fiți conștienți de propriul stil, astfel încât să puteți profita la maximum de punctele sale forte în timp ce lucrați pentru a-i depăși punctele slabe. 

3. Lucrați la dezvoltarea abilităților specifice 

Reveniți la lista de calități de leadership pe care am enumerat-o la începutul textului, alegeți una și începeți să lucrați la dezvoltarea acesteia. Stabiliți obiective, faceți un plan și urmăriți progresul. 

Puteți alege și să lucrați la mai multe abilități simultan. Cel mai bine ar fi să împărțiți lista în trăsături pe care considerați că le-ați dezvoltat suficient de bine și în cele care simțiți că ar putea fi îmbunătățite. Idealul de a vă dezvolta toate abilitățile în mod egal poate fi dificil de realizat, dar cel mai important este să lucrați la îmbunătățire și să obțineți un anumit tip de armonie.

4. Extindeți-vă rețeaua de contacte 

Stabiliți relații bune cu alți lideri. Pentru început, pot fi oameni din domeniul vostru, apoi din industrie, dar și lideri în general pe care îi veți putea observa și de la care veți afla cum fac față unor provocări specifice. Așadar, împărtășiți-vă experiențele și lăsați alți oameni de succes să vă fie motivația. 

5. Găsiți un mentor sau un consilier 

Mentorii sunt utili nu numai pentru noii angajați, ci și pentru liderii experimentați. A fi în vârf nu înseamnă că știți tot, iar uneori sfaturile unui coleg pensionar pot oferi o perspectivă cu totul nouă asupra unei probleme cu care vă confruntați. În plus, majoritatea profesioniștilor au un antrenor care îi ajută să atingă obiective specifice sau să se concentreze asupra anumitor domenii pe care doresc să le îmbunătățească. Un lider care vrea să progreseze va găsi o persoană care să-l ajute în acest sens. 

6. Citiți și învățați  

Cercetările arată că, în medie, CEO-ul citește aproximativ 60 de cărți pe an sau 5 cărți pe lună

Astfel, liderii eficienți sunt cu adevărat elevi pe viață. Prin urmare, dacă doriți să rămâneți sau să deveniți un lider, folosiți orice oportunitate pentru a învăța: citiți, participați la seminare și workshopuri, împărtășiți experiențe. 

Puteți, de exemplu, să participați la un seminar pentru a dobândi abilități fundamentale, cum ar fi comunicarea, sau să optați pentru îmbunătățirea cunoștințelor mai specifice în acest domeniu, cum ar fi negocierea pentru a încheia o afacere. În lumea dinamică a afacerilor, veți avea întotdeauna ceva de învățat.  

7. Exersați 

Iată ce trebuie să știți: nu trebuie să fiți un lider pentru a exersa leadershipul

Căutați o oportunitate de a folosi fiecare abilitate pe care o învățați. Dacă sunteți angajat, aplicați pentru proiecte care sunt puțin în afara zonei voastre de confort. De asemenea, puteți încerca unele dintre abilitățile în viața reală. De exemplu, dacă învățați cum să negociați, nu trebuie să așteptați negocieri de afaceri mari pentru a verifica cât de mult ați învățat. În schimb, mergeți la piață și încercați să vă tocmiți. 

8. Fiți flexibili 

Liderii nu pretind niciodată că știu totul și sunt întotdeauna gata să facă schimbări dacă strategia actuală nu dă rezultate. Prin urmare, în orice moment, țineți cont de cât de bine abordarea și planul vostru corespund obiectivelor pe care vi le-ați stabilit și situației în care vă aflați. Nu vă fie frică să faceți o schimbare, pentru că nu este un semn al unei planificări proaste, ci al capacității voastre de adaptare. Lumea modernă a afacerilor este dinamică, iar cei care reușesc sunt flexibili, nu rigizi. 

BusinessAcademy – un loc în care viitorii lideri cresc 

Dacă doriți să deveniți un lider în lumea afacerilor, indiferent de programul pe care l-ați ales, în instituția noastră veți primi, pe lângă așa-numitele cunoștințe „hard”, un întreg spectru de competențe „soft”, precum și toate resursele necesare care vă vor ajuta să vă dezvoltați ca un manager de succes, antreprenor, marketer digital, cu alte cuvinte, ca un adevărat lider. 

Acest lucru este posibil deoarece școlarizarea la academia noastră presupune lucrul într-un mediu real, în care alături de profesori cu experiență și colegi veți avea oportunitatea să învățați lucruri importante nu numai despre începerea și menținerea unei afaceri, ci și despre comunicare, lucru în echipă și luarea deciziilor eficiente. De-a lungul anilor, am produs un număr mare de profesioniști de afaceri de succes care își construiesc poziții de leadership în domeniile lor. Și voi puteți fi unul dintre ei. 

Decideți să deveniți un lider.

 

  • 25.03.2024 16:22

Comentariu