Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

De ce este arta crucială pentru afacerile secolului?

Când vine vorba despre situaţia economică globală de astăzi, aceasta impune o obligaţie atât în marile companii, cât şi în cele care aspiră la acest statut:

Căutarea constantă de strategii inovative şi de noi proceduri manageriale pentru a produce valori şi a învinge concurenţa.

art

Probabil vă întrebaţi:

Ce legătură are arta cu asta?

Se pare că mult mai mare decât credeam.

Profesorul Giovanni Schiuma, director al Arts for Business Institute şi profesor la catedra managementului de inovare din cadrul Universităţii Basilicata, consideră că arta în afacerile secolului 21 poate avea un rol cheie.


De fapt:

Organizaţiile de afaceri din secolul 21 funcţionează în continuare ca şi cum ar fi în secolul 20. Însă, datorită dezvoltării rapide a tehnologiei, dinamismului pieței globale şi creşterii concurenţei, mediul de afaceri s-a schimbat semnificativ. Dacă vor să supravieţuiască în circumstanțe noi, companiile şi oamenii care le conduc trebuie să facă la fel.

Tocmai aici intră arta în scenă.

Conform cercetărilor IBM, majoritatea directorilor executivi cred că arta este cheia pentru conducerea cu succes a afacerilor în mediul nesigur, variabil şi mai ales dinamic din secolul 21 - în creativitate.

Având creativitatea ca principală caracteristică, arta ajută companiile să aplice schimbări organizaţionale necesare, să-şi dezvolte competenţe noi şi să elibereze energia latentă a companiei.

În secolul 20 structura organizaţiilor de afaceri a fost precum un mecanism, iar în secolul 21, dinamic şi imprevizibil, aceasta va semăna tot mai mult cu un organism viu. Pentru funcţionarea ei cu succes, arta joacă un rol cheie.

Get out-of-the-box or get stuck...

Minţile strălucite ale businessului au marcat perioada în care trăim ca fiind una a schimbărilor:

Sunt necesare noi modele de organizare, de administrare și noi instrumente de business care să asigure pe viitor succesul afacerilor.

Astăzi, mai mult ca oricând, este nevoie de o gândire out-of-the-box. Cum este cel mai bine să te pregăteşti pentru aceasta? Prin experienţa artei, care are la bază o abordare creativă şi originală.

box

Găsirea modalităţilor prin care experienţa artei se poate aplica cu succes în afaceri – va fi pentru companii şi pentru structurile lor de administrare una din principalele teme ale secolului 21.

Provocări de afaceri moderne

Profesorul Schiuma a identificat 5 provocări pe care le întâlnesc companiile moderne şi pe care arta îi poate ajuta să le depăşească.

Este vorba despre aşa-numitele 5 E.

1. Experience (Experienţă)

Trăim într-o economie care nu se mai bazează pe produse, ci pe experienţe. Ce înseamnă aceasta?

Gândiţi-vă: Atunci când cumpărăm îmbrăcăminte, un produs sau un serviciu, de fapt cumpărăm experienţele pe care ni le aduc. Companiile trebuie să găsească o modalitate în care să construiască şi să dea o formă acestor experienţe.

2. Emotion (Emoţii)

Creativitatea şi arta aduc emoţii precum pasiune şi iubire în lumea de afaceri de astăzi. În cultura de afaceri din secolul 21, deseori sentimentele au fost neglijate. Însă, acum un lucru este sigur:

Fără pasiune şi iubire este greu să faci ceva cu succes.

Companiile moderne caută modalităţi de a folosi inteligenţa emoţională. În secolul 21 nu mai este important doar să ştii – cum, respectiv să ai cunoştinţe tehnice, ci să ştii – să simţi: cum să procedezi în contact cu emoţiile şi cum se folosesc sentimentele pentru succesul companiei.

3. Energy (Energie)

Pentru succesul companiei nu este suficient să ai doar angajaţi cu pregătire tehnică. Este nevoie de mult mai mult:
Este nevoie de angajaţi care să fie pregătiţi să se dedice succesului companiei. Aceasta înseamnă oameni care pe lângă cunoştinţe, investesc şi energie, şi pasiune în munca pe care o fac (model cunoscut ca management uman sau funky business).

Companiile trebuie să trezească şi să folosească energia propriilor angajaţi pentru a realiza un mare progres.

energy

4. Ethics (Etica)

Lumea de astăzi se întâlneşte cu multe provocări a căror rezolvare poate însemna şi supravieţuirea omenirii: grija pentru natură şi resursele ei, grija faţă de persoanele vulnerabile din punct de vedere social.

Toate acestea pun companiile în faţa unei decizii importante: în loc să se gândească doar la profit, trebuie să se gândească şi la consecinţele propriilor acţiuni şi la modalităţi pentru a aduce o schimbare pozitivă în lume.

Noi avem nevoie de o altfel de abordare managerială unde experienţa artei poate juca un rol foarte mare.

5. Environment (Mediul)

Acesta este strâns legat de etică şi presupune asumarea consecinţelor activităţilor noastre în mediul în care trăim.

Companiile care sunt conştiente de acest lucru și iau măsuri concrete vor fi mai apreciate în viitor.

Provocările se ştiu, dar care este soluţia?

Profesorul Giovanni Schiuma crede că acestea sunt probleme cheie cu care se întâlneşte lumea de afaceri. Pentru rezolvarea lor, trebuie găsite modele şi autorităţi noi.

Tocmai aici apare arta.

Toţi ştim de diferite tipuri de artă ca parte din industria divertismentului şi rolul lor în creşterea culturală şi socială. De asemenea, am auzit şi de management în artă, care ajută ca operele de artă să fie expuse, cumpărate şi vândute.

Însă, profesorul Schiuma vorbeşte despre cu totul altceva. Nici mai mult, nici mai puţin este vorba despre:

Revoluţie.

inovation

Este vorba despre managementul care are la bază arta: cum se poate integra experienţa artistică în modelele de afaceri şi cum poate ajuta la restructurarea organizaţiilor pentru o afacere de succes în secolul 21.

Când ne gândim la asta, nu o să ne ajute să agăţăm la birou operele de artă.

Dimpotrivă:

Trebuie să ne gândim la artă ca la un instrument managerial: să o aplicăm în mod strategic şi operaţional prin întreaga structură de afaceri.

Doar aşa, crede profesorul Schiuma, vom crea organizaţii capabile să supravieţuiască în secolul 21.

Cum să fii şi tu artistul unei afaceri?

Şcolarizarea la BusinessAcademy îţi aduce cunoştinţe şi abilităţi de afaceri, dar şi prezentări inovative în modelele de afaceri ale secolului 21, şi aceasta în 12 luni de şcolarizare de acasă sau din clasă.

Dacă vrei să înveţi cum să iei decizii de afaceri profitabile într-un mediu dinamic, precum şi să fii pregătit pentru administrarea companiilor de diferite dimensiuni şi orientări, poţi obţine aceste cunoştinţe în cadrul programului Management strategic şi operaţional.

Profesorii tăi sunt oameni de afaceri de succes, care te vor ajuta să devii unul dintre ei.

Devino un artist al afacerilor secolului 21.

  • 19.06.2018 11:32

Comentariu