Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
V-aţi gândit că modul în care vă petreceţi primii douăzeci de ani vă vor defini până la sfârşitul vieții? Autorul cărții Deceniul definitoriu: De ce sunt importanți cei douăzeci de ani și cum puteți profita la maximum de ei, psihologul Meg Jay, susține că tinerii de 20 de ani cred că au tot timpul din lume și că nu contează cum își petrec cei douăzeci de ani ai lor.
Dimpotrivă, ea susține că în aceşti ani se construieşte temelia pentru viitor și că aceşti ani ne definesc până la sfârşitul vieții, și de aceea tinerii de 20 de ani ar trebui să îi ia în serios. Iată câteva sfaturi despre cum să începeți o carieră de succes în afaceri, care, în timp, doar va crește.
1. Timpul nu este o marfă nelimitată.
Rareori întâlnim tineri profesioniști care se grăbesc să progreseze și să atingă un nivel cât mai înalt posibil. La douăzeci de ani, credem că avem tot timpul din lume A) pentru a gândi și V) pentru a obține ceea ce ne dorim. Timpul este singura comoară pe care o avem din belșug la început și niciodată nu se mai întoarce. Profitați la maximum de oportunitățile pe care le aveți astăzi, deoarece vor fi momente care vor dispărea pentru totdeauna.
2. Sunteţi talentat, dar talentul este supraestimat.
Felicitări, probabil sunteţi cea mai capabilă, creativă, educată și cea mai „multitasking” generație de până acum! Totuşi, materia primă, brută (oricât ar fi de valoroasă) este doar un potențial irosit. Nu există premii pentru talent, sunt răsplătite doar rezultatele. Chiar și cei mai talentați au fost nevoiți să muncească sistematic și greu pentru a reuși în cariera lor.
3. Sunteți mai productiv dimineața.
Tinerii se mândresc adesea cu faptul că stau mult mai mult la muncă decât alții, chiar și până la orele târzii ale serii, deoarece consideră că atunci au idei mult mai bune. Însă, când vă uitați în urmă după câțiva ani, veți descoperi că aţi muncit ca un rob, pur și simplu, doar pentru a efectua sarcini, fără a planifica strategic proiecte mai complicate, să fi făcut apeluri sau să organizați întâlniri care trebuie să aibă loc în timpul orelor de lucru. De aceea, cel mai bine este să fiţi cât mai devreme la birou, mai ales că toți suntem mult mai productivi dimineața decât după-amiaza și seara.
4. Social media nu este o carieră.
Aceste poziții nu vor mai exista peste 5 ani. Social media este doar o formă de marketinga și ajută la brending, în returnarea capitalului investit sau ambele. Social media este un mijloc de a atrage mai multă atenție, mai mulți utilizatori sau mai multe venituri. Fiţi foarte atent dacă vă bazaţi cariera doar pe social media.
5. Luați telefonul în mâini.
Încetaţi să vă mai ascundeți în spatele computerului. Munca se finalizează prin telefon sau în direct. Primul dvs. instinct, dar nu şi ultimul, ar trebui să fie să vorbiţi cu persoana potrivită la sursa oportunității de afaceri. Iar când internetul dispare, nu fiți atât de confuz și nu cereţi să mergeți acasă. Nu fiţi alintat/răsfăţat, luați telefonul și sunaţi.
6. Fii primul care merge la serviciu și ultimul care pleacă.
Acest sfat este destinat tuturor celor care încep un loc de muncă nou sau se află încă în etapa de început a carierei lor profesionale. Aveți mai multe motive pentru a vă compensa decât oricine altcineva și aveți şi multe de dovedit. Există un singur mod sigur de avansare și acesta este să lucraţi mai mult decât toți colegii dvs.
7. Nu așteptați să vi se spună ce să faceți.
Nu puteți avea un sentiment al drepturilor înainte de a avea un simţ al responsabilităţii. Nu veţi avansa niciodată dacă așteptați ca cineva să vă spună ce să faceţi. Fraza „Nimeni nu mi-a cerut să fac asta” este o rețetă garantată pentru eșec. Mai bine să greşiţi făcând mai mult, decât să faceţi prea puțin.
8. Asumați-vă responsabilitatea pentru greșelile voastre.
Trebuie să faceți multe greșeli la începutul carierei. Însă nu ar trebui să luați o poziție defensivă din cauza greșelilor dvs. atunci când managementul vă evaluează munca. Nu încercați să vă justificați greșelile. Veţi crește doar dacă învățați din acele experiențe și acceptați lecțiile pe care le-aţi învățat din greșeli.
9. Trebuie să vă „frece” bine.
Meryl Streep, în „Diavolul se îmbracă de la Prada”, a fost cel mai prețios șef pe care îl poți avea. Aceasta este cea mai memorabilă, adaptabilă și formativă perioadă a carierei dvs. Lucrând pentru cineva care solicită excepționalism și te obligă în fiecare zi să îți pui la îndoială granițele, va crea cea mai puternică bază pentru viitorul tău succesul profesional.
10. Un loc de muncă nou în fiecare an nu este o mișcare bună.
Locurile de muncă pe care le-aţi avut câte un an nu indică faptul că reușiţi în mod persistent să depășiți compania. Acestea spun că nu aveți suficientă disciplină pentru a „împinge” procesul dvs. de învățare până la capăt. Este nevoie de 2 până la 3 ani de experiență pentru a perfecționa semnificativ orice abilitate, așa că ar fi bine să vă acordați măcar acest timp înainte de a schimba locul de muncă. În caz contrar, CV-ul dvs. avertizează potențialii angajatori să nu vă angajeze.
11. Oamenii sunt mai importanți decât privilegiile.
Știm că avem tendința de a alege compania care oferă cel mai flexibil program de lucru, munca de acasă, mese nelimitate, masaje, săli de joc și un team building în formă de excursie. Toate acestea ar trebui să conteze, dar nu atât de mult precum caracterul președintelui și managementul companiei. Marii lideri vă vor învăța foarte multe și vor fi o sursă valoroasă de oportunități de angajare, mult timp după ce părăsiți compania. Faceți un pariu conștient pentru oamenii pentru care veţi lucra și angajamentul dvs. față de ei vi se va răsplăti mult mai mult decât acele privilegii „confortabile”.
12. Asociați efortul pe care îl faceți cu realizările dvs. profesionale.
Vi se va cere să faceți lucruri pe care nu le doriți. Atunci vă concentrați pe recompensă. Legaţi ceea ce faceţi astăzi cu ceea ce vreţi să deveniţi mâine. Acesta ar trebui să fie singurul stimulent de care aveți nevoie. Dacă nu vă puteți lega succesul viitor cu responsabilitățile actuale, atunci este timpul să găsiți o oportunitate nouă de afaceri.
13. Spuneţi ce aveţi de spus cu voce tare, nu vorbiţi „la spate”.
Creștem o generație de „şşşş-angajați”. Aceasta este rana malignă a mediului profesional. Dacă aveți o problemă cu managementul companiei, cu politica de afaceri sau cu rolul și responsabilitățile dvs., VORBIȚI! Nu transformați aceste reclamații în bârfe ale companiei și ale colegilor la pauzele de prânz sau discuțiile neoficiale din timpul liber. Dacă puteți comunica eficient despre ce trebuie să fie îmbunătățit, aveți posibilitatea de a vă modela singur mediul și „destinul” profesional.
14. Trebuie să vă îmbunătățiți abilitățile tehnice.
Adăugând pachetul „Cunoștințe despre MS Office” la sfârșitul CV-ului, în secțiunea „Aptitudini”, nu veţi merge prea departe. Angajatorii acordă imediat prioritate candidaților care sunt pricepuţi în folosirea Photoshop-ului, HTML/CSS, iOS, WordPress, AdWords, MySQL, Balsamiq, Excel, Final Cut Pro și programe similare, indiferent de care este poziția pentru care aţi aplicat. Dacă intenționați să rămâneți angajați și să vă crească salariul, ar trebui să vă completați diploma cu unele competențe tehnice aplicabile.
15. Cantitatea și calitatea „rețelei” profesionale sunt, de asemenea, importante.
Pe cine cunoașteți, şi nu cât știți, vă permite să prosperați în afaceri. Să cunoașteți foarte bine un grup mic de oameni sau să aveți nişte cunoștințe superficiale despre un număr mare de oameni, nu este suficient. Cunoaşteţi oamenii din industria dvs., dar și din afara ei, păstrați legătura cu aceștia și investiți timp și efort în dezvoltarea cât mai multor relații posibile.
16. Aveţi nevoie de cel puțin 3 mentori profesioniști.
Cea mai sigură cale spre succes este să imitați oamenii care au obținut ceea ce doriți dvs. Ar trebui să aveți întotdeauna cel puțin 3 persoane pe care le considerați mentorul dvs. și care sunt pe locul pe care v-ați dori să fiți şi dvs. Îndrumările și sfaturile lor gratuite vă vor fi cel mai valoros cadou pe care îl puteți obține.
17. Alegeţi-vă un idol și comportaţi-vă „Așa cum ar face-o ...“
Poate că dvs. nu știți ce faceți, dar idolul dvs. știe. Cel mai bine este să alegeți persoana din afacerea pe care o admirați cel mai mult și să vă comportați așa cum ar face-o ea. Întrebați-vă: Dacă aţi fi... cum v-aţi comporta, cum ați lua decizii, cum ați organiza ziua și ați atinge obiectivele? Dacă deja trebuie să vă prefaceţi ca să obțineţi ceva, este mai bine să vă prefaceţi că sunteţi cea mai de succes persoană la care vă puteţi gândi.
18. Citiți mai multe cărți, mai puține tweet-uri și mesaje.
Aceste generații consumă informațiile din titluri și mesaje de 140 de caractere - ușor și fără profunzime. Creativitatea, atenţia și gândirea sunt declanșate atunci când vă oferiți timp să citiţi o carte de la început până la sfârşit. Toate cheile viitorului succes se află în experiențele anterioare ale altora. Încecați să citiți o carte lunar (indiferent dacă este ficțiune sau de specialitate) și cariera dvs. va înflori.
19. Cheltuiţi cu 25% mai puțin decât câștigaţi.
Când nevoile dvs. materiale ating sau depășesc venitul dvs., trebuie să știţi că vă sabotați singur oportunitatea de a reuși cu adevărat. Nu vă încătușaţi cu cătuşe de „aur”, cum ar fi o mașină de lux sau un apartament scump. Vreţi și aveţi posibilitatea de a lua 20% mai puțin din câștig pe termen scurt, dacă asta va însemna 200% mai mult din câștigul dvs. potențial. Oricât de mult aţi câștiga, cheltuiţi cu 25% mai puțin. Aceasta este formula sigură de a fi mai puțin stresat și de a avea întotdeauna posibilitatea de a fi flexibil în realizarea visurilor dvs.
20. Reputația dvs. este de neprețuit. Nu o stricați.
Cu timpul, reputația dvs. va deveni cea mai valoroasă valută pe care o aveţi în afacere. Aceasta este cheia invizibilă care deschide sau închide ușa către oportunitățile profesionale. Mai ales în timpul în care totul este întotdeauna înregistrat și accesibil, trebuie să vă păstrați reputația ca fiind cea mai mare comoară. Este singurul lucru care, odată pierdut, nu se mai întoarce niciodată.
21. Obligațiile adulților te vor face mai fericit.
Deși mulți tineri pun sub semnul întrebării găsirea independenței și a unei „slujbe potrivite”, specialiștii spun că aceste lucruri chiar ne fac fericiți și ne oferă un scop în viață. Unii oameni subestimează satisfacția de a munci, considerând că vor fi nefericiți dacă sunt „închişi” într-un birou. Dimpotrivă, cercetările au arătat că tinerii de 20 de ani care sunt angajați, sunt mai fericiți decât cei care nu au un job.
22. Găsiți cel mai bun loc de muncă.
Cu cât investiți mai devreme în cariera dvs., cu atât veţi avea mai mult timp să o construiți. Știați că până la 70% din salariu crește în primii 10 ani? Aceasta înseamnă că este foarte important să găsiţi cel mai bun loc de muncă posibil și să negociaţi un salariu bun. Cei care așteaptă până la 30 de ani pentru a începe, au mai puține șanse să-şi ajungă colegii care au „înflorit” la cei 20 de ani ai lor.
23. Chiar și a nu face o alegere este o alegere.
Adesea, tinerii de 20 de ani nu știu ce vor să facă, așa că stau acasă sau îşi petrec timpul în locuri de muncă cu salarii mici, așteptând să se întâmple „ceva“. Să ştiți că a nu face o alegere este, de asemenea, o alegere. Dacă credeți că în felul acesta păstrați toate opțiunile deschise, nici nu sunteți conștient că, de fapt, închideți ușa. CV-urile rămân astfel scurte, iar în timp ce colegii dvs. înaintează în carieră, dvs. puteţi rămâne blocat în șomaj sau între locuri de muncă proaste, care nu vă vor aduce beneficii.
24. Este nevoie de timp pentru a deveni bun în meseria dvs.
Se estimează că este nevoie de aproximativ 10.000 de ore sau aproximativ 5 ani de muncă pentru a deveni competent la serviciu. Dacă vă întrebați de ce colegii dvs. sunt atât de competenţi și încrezători, asta este mai ales pentru că sunt de mai mult timp în activitate. Încercați să învățați cât puteți de mult de la primele locuri de muncă și rețineți că aveţi nevoie de ceva timp pentru a deveni într-adevăr bun.
25. Luați atitudinea corectă.
Din cauza „bravurii” lor și a lipsei de experiență profesională, tinerii de 20 de ani sunt adesea hipersensibili la surprize și critici. Au tendința să ia personal feedbackul și să exagereze evenimentele în capul lor. Nu vă faceţi griji, nu veţi fi concediat doar pentru că șeful dvs. este furios. Ascultaţi critica și asiguraţi-vă că aţi învățat ceva din ea.
26. Schimbați-vă modul de a gândi.
Psihologii subliniază faptul că creierul uman nu se maturizează complet până la mijlocul anilor 20, în special părțile care sunt „responsabile” cu planificarea viitorului și gestionarea emoțiilor. Asta nu înseamnă că trebuie să staţi și să așteptați să vi se dezvolte acele părți ale creierului. De fapt, ceea ce experimentaţi și învăţați la 20 de ani, vi se va întipări în creier și acesta este cel mai bun mod de a schimba felul în care gândiţi și reacționaţi. Reţineţi: ceea ce faceți la 20 de ani, vă va face ceea ce veți deveni în viitor.
Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.
Comentariu