Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK
Secolul XXI este un secol al comunicărilor, sau mai bine zis, al comunicării rapide! De la apariția primelor civilizații organizate până în prezent, nu s-au înregistrat niciodată progrese atât de rapide și epocale, așa cum s-a întâmplat la sfârșitul secolului XX și începutul secolului XXI. Trimiterea unui mesaj scris, acum 100 de ani însemna trimiterea prin poștă, în timp ce astăzi, comunicarea de la un capăt la altul al lumii este instantanee și îmbunătățită de multe invenții tehnice și scurtăturile. Același lucru se întâmplă și cu știrile și, prin urmare, şi cu relații publice!
PR, așa cum se numește astăzi, respectiv relații cu publicul, poate părea ca o cucerire a corporațiilor moderne ale lumii occidentale, dar de fapt este o activitate ce există din cele mai vechi timpuri. Diferența constă doar în canalele de comunicare. Cândva, pescarul obișnuia să meargă prin sat să își laude peștele proaspăt, iar azi companiile investesc milioane în asta. Totuşi, principiul a rămas același... Până de curând!
Internetul a fost proclamat ca fiind cea mai bună invenție a secolului XX deoarece atunci a apărut, dar în primii zece ani ai secolului XXI a devenit o parte a comunicării de zi cu zi. Acest lucru s-a reflectat și în felul în care percepem știrile, reclamele și restul mesajelor cu care suntem bombardați. Pe vremea în care mass-media tipărită domina, și chiar şi în timpul dominanței televiziunii, selecția, respectiv controlul conținutului oferit publicului era mult mai simplu. Redactorii erau cei ce selectau plasarea informațiilor, iar managerii de PR ai companiei aveau un impact mult mai mare asupra modului în care publicul vedea compania. Acest lucru a fost important, în special, în situațiile de criză. Și atunci a apărut - internetul!
Rețele sociale, forumuri, comentarii pe portaluri web, crearea de site-uri web gratuite în cinci minute... Toate acestea sunt canalele de comunicare accesate zilnic de miliarde de utilizatori din întreaga lume. Le accesează conținutul și le creează. Dacă cineva a avut vreo neplăcere în restaurantul dvs., este suficient să postezi pe profilul tău de Facebook, Twitter sau forum...Apoi urmează partajările, comentariile și, înainte ca dvs. să deschideţi computerul, 15.000 de oameni știu deja ce s-a întâmplat! La fel se va întâmpla și dacă vindeți un lot de produse defecte sau dacă angajați o persoană neprofesionistă pentru a furniza un anumit serviciu. Se pune întrebarea dacă este chiar posibil a controla și gestiona relațiile cu publicul în era internetului. Răspunsul este da – până într-un punct.
Aceștia sunt câțiva dintre cei mai importanți factori de care trebuie să țineți cont:
Dacă compania dvs. conduce o campanie negativă pe reţelele sociale, dvs. nu o puteți nega în ziare sau la televizor! Trebuie să fiți prezent pe internet tot timpul. De aceea, rularea profilurilor corporative sau de marcă este obligatorie pe Facebook, Twitter, YouTube. Pe lângă faptul că pe aceste profiluri vă puteţi promova compania, veți putea, ca şi companie, să reacționați pe rețelele sociale în situații de criză.
Timpul este, cu siguranță, un factor important în gestionarea PR-ului de criză, dar pe internet poate fi cel mai important. Negarea în știrile TV sau în presa scrisă este un proces care necesită o anumită pregătire. Pe internet, cei care vă atacă au nevoie de o secundă pentru a publica ceea ce își doresc. De aceea, reacția dvs. trebuie să fie rapidă și instantanee.
Dacă angajații în companie, prietenii sau rudele observă o campanie negativă pe reţelele sociale împotriva companiei pentru care lucrează, reacția lor instinctivă va fi să se ridice în apărarea companiei. Astfel de reacții pot face mai mult rău decât bine. De aceea, dar mai ales când este vorba de o situaţie de criză, PR-ul pe internet și pe rețelele sociale ar trebui să fie lăsate experţilor. Companiile mari reglementează acest lucru prin documente obligatorii semnate de angajați.
PR-ul de criză se pregătește înainte de criză! Acesta este singurul mod eficient. În funcție de activitatea companiei, se pot prevedea unele (desigur, nu toate) situații de criză. Pentru fiecare dintre aceste situații, compania ar trebui să aibă deja o strategie bine dezvoltată pentru apariția publică, printre altele şi pe internet, rețele sociale și forumuri.
Copyright © BusinessAcademy. Toate drepturile rezervate. Confidenţialitate.
Comentariu