Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Managementul marketingului: o profesie despre care se vorbeşte mult, dar se ştie puțin

Managementul este întotdeauna o temă de actualitate pentru conversație, dar dacă am întreba la întâmplare trecătorii de pe stradă dacă știu ce fac managerii de marketing, probabil nu vom primi răspunsul corect.

profesie manager de marketing

Cel mai simplu, putem spune că un manager de marketing este persoana responsabilă de îmbunătățirea imaginii unui anumit produs sau serviciu, dar și de creșterea vânzărilor. Acesta poate fi specializat pentru diverse domenii - de la sănătate la educație, motiv pentru care o bună cunoaștere a domeniului în care lucrează este foarte importantă.

Care sunt sarcinile specifice pe care acest expert de marketing le face pentru a obține rezultatele prevăzute și ce se află în spatele acestei profesii – veţi afla în rândurile următoare.

O persoană care își asumă responsabilitatea în orice moment și „are stofă”

Deși pare a fi o profesie care nu este exagerat de solicitantă, nu toată lumea poate păși în managementul marketingului.

Pentru a activa în acest domeniu este nevoie de o mare organizare, comunicare, ingeniozitate, dinamism, cât și de a fi pregătit să faceți mișcări riscante în momente mai puțin ideale. Munca în echipă este la fel de importantă, iar experiența în domeniul marketingului și a managementului este necesară pentru a se ajunge la acest loc de muncă.

Managerul de marketing nu poate fi unul care nu are calitățile de lider și care nu este pregătit pentru perfecţionare continuă. La fel ca şi în majoritatea celorlalte profesii, înainte de a concura pentru un loc de muncă de manager de marketing, este recomandabil să vă îmbunătățiți abilitățile de limbă engleză și de lucru pe calculator.

Dacă nu aveți prea mult timp pentru a vă dedica perfecţionării personale, la BusinessAcademy, în doar 12 luni, vă veți îmbunătăți abilitățile personale și pe plan de afaceri. Dar pe lângă cunoștințele care vă pot aduce câștiguri, în curând veți primi şi certificate internaționale de prestigiu, care vă vor deschide multe uși.

Atingerea cu succes a obiectivelor dvs. de marketing nu este o muncă ușoară

Cercetarea și analiza de piață, planificarea și monitorizarea publicității și implementarea promoțiilor, crearea de activități noi de marketing și stabilirea obiectivelor de marketing sunt doar câteva din spectrul larg de sarcini pe care managerii de marketing trebuie să le facă.

Implicarea în marketing nu este în niciun caz o sarcină ușoară - acesta epuizează toată inspirația posibilă, motiv pentru care este necesar să se analizeze bine ce se așteaptă de la dvs. dacă vă decideţi pentru munca de manager de marketing. Pe lângă sarcinile pe care le-am menționat deja, managerul de marketing implementează planuri de marketing, comunică cu asociați externi (agenți, media, agenți de publicitate), face recomandări cu privire la strategia de formare a prețului pe piață, evaluează reacțiile consumatorilor și în conformitate cu ele schimbă direcția publicității.

Salariul mare justifică truda și efortul depus

Când faceți tot posibilul să obțineți cele mai bune rezultate la locul de muncă, vă așteptați să fiți bine răsplătiți pentru asta, nu? Managerii de marketing din România, dar și peste tot în lume, nu se gândesc la câștig, deoarece acesta depășește salariul mediu al cetățenilor.

Portalul pentru ocuparea forței de muncă, Infostud, afirmă că salariul mediu al acestor experți în marketing este de 3000 lei, ceea ce este mult mai mic în comparație cu salariile omologilor lor din SUA (în America, acești experți în marketing câștigă, în medie, 4.549 de euro).

angajare managerul de marketing în diferite domenii

Dar pentru regiunea noastră, salariile managerilor de marketing sunt mult peste medie. De aceea, această profesie este una dintre puținele în care truda investită întotdeauna merită.

Oportunitățile mari de angajare facilitează găsirea unui loc de muncă

Managerii de marketing au șansa de a se angaja într-o varietate de domenii. Pot face carieră în companii farmaceutice, turism, construcții, tehnologie, sănătate, educație, economie...

În fiecare sector este nevoie de profesioniștii în marketing, printre care, în primul rând, sunt managerii. În general, aceştia au un program de lucru flexibil (opt ore pe zi sau 40 de ore pe săptămână), dar se întâmplă deseori că, din cauza situațiilor de criză, să fie nevoiți să reacționeze neplanificat și în momentele libere.

Nivelul ridicat de cereri pentru acești profesioniști este indicat şi de statistica creată de Infostud - în ultimele șase luni, au fost publicate 110 anunțuri pentru această poziție.

Managementul marketingului = perfecţionare continuă/tot restul vieţii

Exact aşa cum avocații trebuie să verifice constant modificările legii, iar medicii trebuie să-şi reînnoiască materiile din facultate și să adopte cele mai noi rezultate ale cercetării, tot așa, şi managerii de marketing trebuie să-şi perfecţioneze și să identifice tendințele noi de pe piață, aduse de tehnologia modernă și ritmul rapid de viață.

La BusinessAcademy, managerii de marketing pot accesa cu ușurință cunoștințe importante pentru care îi pot invidia chiar și experții cu mult mai multă experiență. Cu ajutorul profesorilor, cursanții învață pe exemple practice cum să facă și ce să nu facă în marketing și cum se ajunge la câștiguri mari, acesta fiind ultimul și cel mai important punct al oricărui proces de marketing.

  • 12.08.2019 10:05

Comentariu