Acest site folosește cookie-uri pentru analiză, conținut personalizat și publicitate. Folosind acest site, confirmați că sunteți de acord. Vezi detalii.OK

Schimbarea carierei la patruzeci de ani: 6 pași către jobul visat

Pentru generațiile precedente a fost mai ușor? O persoană rămânea pe același drum în cariera aleasă timp de decenii și de multe ori se întâmpla ca o persoană să fie angajată în același loc de muncă de-a lungul vieții. A fost mai puțină nevoie de a dobândi noi competențe, dar și mai puține oportunități de dezvoltare și schimbare. Ritmul rapid de astăzi insistă să învățăm și să descoperim în mod constant lucruri noi, dar odată cu acestea vin și oportunități — de a schimba cariera în orice etapă a vieții.

6 pași către jobul visat

Ce trebuie schimbat: cariera, angajatorul sau modelul de lucru

Monotonia, salariile mici și lipsa provocărilor sunt din ce în ce mai citate ca motive pentru schimbarea carierei. Înainte de a lua orice decizie radicală, ar trebui să vă puneți întrebarea: Care este motivul real pentru care vreau o schimbare? Deși jobul nu vă definește, decizia pe care o luați va schimba foarte mult cursul vieții. Tocmai de aceea este important să o luați din motivele potrivite.

Dacă vă supărați pe actualul angajator pentru că încă nu v-a promovat, dacă simțiți că nu sunteți apreciat, nu sunteți mulțumiți de condițiile de muncă, de echipă sau de oportunitățile de dezvoltare, ar trebui să căutați un nou loc de muncă, dar nu neapărat o nouă profesie.

Dacă v-ați dat seama că modul de lucru în cadrul unui sistem mai larg nu vi se potrivește și vă doriți mai multă libertate în a vă gestiona timpul, veniturile și obligațiile, puteți schimba modelul de muncă și să deveniți freelancer. Există multe moduri de a o lua de la capăt, așa că ascultați-vă cu atenție și încercați să fiți raționali și obiectivi. Doar așa veți obține răspunsul corect la întrebarea ce este mai bine pentru voi.

business-pencil-girl

Cum să recunoașteți că aveți nevoie de o schimbare

Luni vă face anxios. Dacă nu vă puteți relaxa nici măcar în weekend, pentru că gândul de a începe săptămâna de lucru vă dă sentimente negative, luați-l ca pe un indicator important că ceva este în neregulă cu actualul loc de muncă. Nu ignorați semnalele interne, mai ales dacă există posibilitatea ca acestea să se transforme în anxietate și depresie.

  • Nu aveți nicio motivație. La începutul carierei ați văzut fiecare sarcină de lucru ca pe o nouă provocare și o oportunitate de dezvoltare, iar acum entuziasmul inițial a fost înlocuit de indiferență. Dacă vă aflați în situația de a vă îndeplini în mod obișnuit toate sarcinile de serviciu și nu doriți să investiți mai mult decât minimul obligatoriu - este timpul pentru o schimbare.
  • Simțiți că stagnați. Responsabilitățile voastre sunt aceleași de mult timp, nu aveți spațiu să încercați ceva nou și nu vi se oferă posibilitatea de avansare. Simți că v-ați depășit poziția actuală, iar angajatorul vostru nu recunoaște nevoia voastră de dezvoltare.
  • Vi se pare că nu vă aduceți contribuția. Nivelul de satisfacție la locul de muncă este influențat semnificativ de sentimentul de realizare personală și de conștientizarea că ceea ce facem contribuie la ceva. Dacă vi se pare că rezultatul muncii voastre nu are valoare, luați-l ca pe un semn că vă aflați într-un loc care nu știe să vă prețuiască contribuția.
  • Vă plictisiți la serviciu. Te uiți constant la ceas și aștepți sfârșitul programului de lucru? Plictiseala la locul de muncă pare inofensivă la prima vedere, dar poate fi un semn al sindromului boreout. Sindromul Boreout reprezintă o stare de demotivare și nemulțumire la locul de muncă. Cele mai frecvente cauze sunt lipsa de provocare și responsabilitate, iar consecințele pot fi grave — depresie, insomnie, anxietate. În cazul în care vă simțiți în mod constant plictisit la serviciu, acționați înainte să fie prea târziu!

De ce să țineți cont înainte de a lua măsuri

Schimbarea carierei aduce întotdeauna provocări. Dacă decideți să faceți această mișcare la patruzeci de ani, când aveți o familie, aveți credite ipotecare și alte responsabilități financiare, miza este semnificativ mai mare. Nu puteți întrerupe obligațiile familiale, dar puteți încheia un acord cu partenerul vostru cu privire la redistribuirea responsabilităților în perioada de tranziție.

Acceptați posibilitatea că s-ar putea să nu vă puteți menține stilul de viață anterior pentru o perioadă și că ar putea fi necesar să reduceți temporar cheltuielile. A începe să lucrați într-o nouă profesie poate însemna un salariu de început, dar cu obiceiurile voastre de muncă și motivația care vine odată cu munca într-o industrie care vă place, efortul va fi în curând răsplătit.

Luați în considerare și posibilitatea de a vă alătura unei echipe mult mai tinere. De asemenea, se poate întâmpla ca superiorul vostru să fie cineva cu un deceniu mai tânăr decât voi. Nu lăsați asta să vă descurajeze sau să vă îndepărteze de la locul de muncă visat. Profitați de oportunitatea de a învăța de la noile generații pentru a avansa cât mai repede posibil.

business-pencil-girl

6 pași către jobul visat

O schimbare de succes a carierei necesită pasiune, dăruire și determinare. Dacă aveți asta, este timpul să luați măsuri. Realizați-vă cariera visată în 6 pași:

1. Puneți-vă întrebările potrivite

Ce vă lipsește la jobul actual? La ce sunteți bun? Ce vă interesează? Pentru a lua decizia corectă, trebuie să vă puneți întrebările potrivite. Faceți o listă, notați răspunsurile și apoi treceți la cercetare. Cercetați cât de mult este solicitată poziția dorită pe piață și cât timp veți putea aloca pentru a dobândi abilitățile necesare. Atunci când luați o decizie cu privire la viitoarea carieră, ar trebui să țineți cont de interesele, așteptările, valorile și oportunitățile voastre.

2. Gândiți-vă la ce abilități puteți folosi

Indiferent de munca pe care ați făcut-o, ați dobândit anumite abilități transversale. Abilitățile transversale includ gândirea creativă, abilitățile de raționament și organizare, abilitățile de ascultare, prioritizarea și delegarea, gestionarea timpului și a oamenilor, rezolvarea problemelor, oferirea de sfaturi etc.

Aceste abilități sunt numite transferabile, deoarece nu sunt strict legate de o poziție sau de un domeniu de activitate, dar pot fi aplicate într-o varietate de situații. Deținerea acestor abilități, pe care le-ați perfecționat în toate locurile de muncă anterioare, vă diferențiază de candidații mai tineri care se află în aceeași etapă de carieră.

3. Dobândiți cunoștințe noi

Odată ce ați stabilit ce vreți să faceți, este timpul să începeți să studiați. Este adevărat că, în prezent, dezvoltarea tehnologică rapidă și învățarea nu se opresc niciodată. Cu toate acestea, aveți nevoie de 12 luni sau mai puțin pentru a asimila noile tehnologii și abilități care vă vor face competitiv pe piața muncii. De exemplu, școlarizarea la BusinessAcademy vă oferă abilități de afaceri pe care le puteți aplica și care vă vor aduce câștig imediat, precum și un program de școlarizare pe viață pentru perfecționare suplimentară ori de câte ori simțiți că este nevoie.

4. Actualizați-vă CV-ul

Oriunde aplicați, CV-ul vostru ar trebui să conțină informații actualizate care să reflecte în mod realist abilitățile și experiența voastră de lucru. Acest lucru nu înseamnă, totuși, că ar trebui doar să adăugați elemente noi în CV-ul vostru și să începeți să-l trimiteți la adrese diferite.

Pentru a face cea mai bună impresie și pentru a vă prezenta în mod adecvat competențele, adaptați-vă CV-ul fiecărui loc de muncă pentru care aplicați. Aceasta implică eliminarea elementelor care nu au nicio corelație cu postul pentru care aplicați și adăugarea de abilități relevante care vă fac cel mai bun candidat.

5. Fiți activi pe LinkedIn

Dacă aveți patruzeci de ani, sunteți pe piața muncii de ceva vreme. Asta înseamnă că, cu siguranță, aveți deja un cerc larg de cunoștințe și foști colegi care vă pot deschide ușa către ceva nou. Dacă ați pierdut contactul cu cineva, LinkedIn este locul potrivit pentru a-l contacta. În prezent, rețeaua de afaceri LinkedIn este locul principal pentru networking, așa că faceți-vă timp pentru a vă organiza profilul și a intra în legătură cu potențialii angajatori.

Angajați-vă în dialog cu conexiunile voastre de pe LinkedIn – comentați și postați postări relevante pentru a vă împărtăși experiența și a demonstra expertiza. Pentru a fi acceptați în mod adecvat, postările voastre nu ar trebui să pară laudă, ci o intenție sinceră de a contribui la dezvoltarea industriei voastre.

6. Fiți răbdători și realiști

Schimbarea carierei nu este o cursă de o sută de metri. De fapt, este mai mult un maraton. Chiar și atunci când vă pregătiți cu atenție, drumul către obiectiv rămâne lung și necesită perseverență. Pentru a nu pierde motivația în niciun moment, alături de obiectivele pe termen lung, trebuie să definiți și o listă cu cele pe termen scurt. Atingerea fiecărui obiectiv mai mic vă va oferi un stimulent să continuați și astfel vă veți bucura mai mult de proces.

Ce poate să vă aducă o schimbare de carieră la vârsta de patruzeci de ani

Mai aveți câteva decenii până să vă pensionați – de ce să-i petreceți făcând o muncă care nu vă satisface? Deși este o provocare, schimbarea carierei la patruzeci de ani vă poate aduce multe beneficii. Printre altele, cu un nou loc de muncă pot apărea provocări noi, stimulatoare, mai multe oportunități de creștere și dezvoltare, precum și venituri mai mari.

business-pencil-girl

Când faceți o muncă de care sunteți mulțumiți, veți simți un grad mai mare de motivație și realizare, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra sănătății voastre mintale. Fiecare oră suplimentară pe care o petreceți pentru a învăța noi abilități va da roade de mai multe ori și, în cele din urmă, echilibrul dintre viața privată și cea profesională va fi mai pronunțat. Când preluați controlul asupra carierei voastre, deveniți factorul de decizie.

Dacă ați decis că este timpul pentru o schimbare, școlarizarea la BusinessAcademy este următorul pas. În 12 luni sau mai puțin, veți dobândi abilitățile de afaceri, cunoștințele și resursele care vă vor deschide porțile către cariere noi, interesante și pline de satisfacții. Cu posibilitatea de a învăța prin intermediul platformei Distance Learning BusinessAcademy, tranziția către un nou loc de muncă este mai ușoară ca niciodată! Este suficient să alocați una sau două ore în fiecare zi pentru a învăța noi abilități din confortul casei voastre. Descoperiți posibilitățile pe care vi le oferă școlarizarea la BusinessAcademy și asigurați-vă jobul visat.

  • 20.12.2022 15:22

Comentariu