Unele dintre aceste cookie-uri sunt necesare pentru a vă oferi serviciile noastre. Alte cookie-uri, inclusiv cele ale unor terțe părți, nu sunt indispensabile, dar fără ele, acest site web nu poate funcționa la calitatea perfectă, obișnuită; În plus, conținutul fără aceste cookie-uri nu poate fi personalizat în funcție de nevoile dvs. Făcând clic pe „de acord” sau prin utilizarea ulterioară a site-ului, sunteți de acord cu setarea cookie-urilor. Aici puteți găsi mai multe informații despre politica noastră privind cookie-urile. Mai multe informații
Cum să deveniți blogger: Scrierea ca o afacere profitabilă
Crearea unui blog este un mod excelent ca toți cei cărora le place să scrie, care au cunoștințe dintr-un domeniu, să își împărtășească ideile cu un număr mare de oameni. Dacă vă interesează cum să deveniți blogger și cum să câștigați din scris, urmați sfaturile noastre!
Oamenii au avut mult timp nevoie să-și împărtășească ideile cu alții. Internetul și modalitățile moderne de comunicare au făcut mai ușor pentru mulți accesul la public. Acum vă puteți împărtăși cu ușurință ideile cu milioane de potențiali fani datorită, în primul rând, YouTube-ului și a bloggingului video (vlogului).
Deși mulți influenceri preferă tocmai formatul video, asta nu înseamnă că o să vă corespundă și vouă. Puteți ajunge la public și în alte moduri, în primul rând prin intermediul unui site calitativ, unde vă veți prezenta, în primul rând, în formate scrise.
Există mai multe motive pentru care scrisul este în continuare extrem de atractiv. Unii vor opta pentru un blog, deoarece astfel își pot exprima opiniile în mod anonim. Pe de altă parte, unii văd acest mod de comunicare ca o foarte bună ocazie de afaceri.
Nu trebuie uitat că este mai ușor să scrieți decât să înregistrați conținut video. Totuși, pentru început, ar fi bine să răspundem la întrebarea ce este un blog și cum să devii un blogger.
Primele etape din cariera de blogger
Pentru a vă începe cariera de scriitor online, trebuie să știți care sunt posibilitățile unui blog. Pentru început, acest tip de site are specificitățile sale. Bloggerii se focusează pe un domeniu specific (educație, business online, industria IT…), pe care îl abordează în mod critic. Asta înseamnă că blogul reprezintă abordarea autorului față de o temă.
Blogul se poate compara cel mai ușor cu o coloană dintr-un ziar unde autorul își prezintă părerea. Asta înseamnă că, lucrând la blog, aveți libertatea de a scrie despre ce doriți, cum considerați că este cel mai bine. Succesul va fi estimat de publicul căruia vă adresați.
Scrierea în acest fel este foarte personală, motiv pentru care este important să abordați corespunzător o temă și să vă susțineți cuvintele. Înainte de a începe cu crearea site-ului, trebuie să definiți clar despre ce veți scrie.
Cum se face un blog?
Pentru început, trebuie să alegeți tema blogului, deoarece de această decizie depinde restul procesului. Despre ce veți scrie, trebuie să fie ceva foarte apropiat. Blogul se bazează foarte mult pe personalitatea persoanei care stă în spatele proiectului.
Faptul că un lucru este popular în prezent nu trebuie să însemne că este o alegere bună pentru voi. Dimpotrivă, veți atrage mai ușor atenția asupra voastră dacă oferiți conținut pe care nu oamenii l-au mai văzut. Administrarea unui blog nu este o muncă ușoară, dar o veți face cu plăcere dacă este vorba de o temă apropiată.
Alegerea temei pentru blog
Dacă ați ales să scrieți un blog pentru bani, veți avea anumite probleme. De fapt, este vorba de un mod specific de scriere unde atitudinea voastră este crucială, mult mai mult decât cunoștințele. Asta înseamnă că nu veți putea lăsa o amprentă personală dacă faceți ceva cu forța, pentru bani.
Pe de altă parte, dacă faceți ceva din dragoste, cititorii vor aprecia. Specialitatea voastră, în acest caz, nu este decisivă dacă vă transmiteți părerea într-un mod interesant. Atunci, necunoașterea o puteți sublinia intenționat făcând-o tema blogului (de exemplu, „Copywriter începător”).
Google vă poate oferi un mare ajutor în alegerea temei pentru blog. O căutare simplă a termenilor care vă interesează este un indicator foarte bun dacă ideea este originală sau bine procesată. În acest scop, instrumentul Google Trends vă poate oferi un mare ajutor. Acesta oferă informații despre cât de căutați sunt anumiți termeni pe internet.
Cu toate că aceasta este o sursă bună de informații, nu permiteți ca cifrele să dicteze tema blogului. Alegeți ceea ce vă interesează cu adevărat, iar calitatea va găsi drumul către cititori.
Alegeți un nume pentru blog
Alegerea numelui pentru blog este un pas foarte important. Un nume bun va explica pe scurt ideea blogului la un potențial cititor. Pe lângă asta, numele este important pentru crearea brandului pe care îl vor recunoaște toți. Asta este foarte important și pentru dezvoltarea ulterioară a afacerii.
Numele blogului ar trebui reținut ușor și să fie cât mai simplu de rostit. Evitați propozițiile fără sens, concentrați-vă la ce veți povesti (de exemplu, „Sfaturi PR online”).
Desigur, voi îi puteți da site-ului orice nume doriți. Partea bună a numelui original este că în jurul cuvintelor neobișnuite și a expresiilor puteți construi un brand întreg. Mulți au ales jocuri de cuvinte sau scurtături pentru a da site-ului un timbru special.
În acest caz, toate posibilitățile sunt aproape nelimitate. Ceea ce vă poate limita este ocuparea noțiunii indiferent că este vorba de un brand deja existent sau despre ocuparea domeniului. Cu siguranță, nu vă veți denumi blogul Microsoft sau Facebook, dar și noțiunile obișnuite pot fi foarte ușor ocupate. De aceea, fiți pregătit pentru un proces mai lung de găsire a denumirii ideale pentru blog (și pentru brandul în sine).
De asemenea, luați în considerare și că numele blogului vostru se va găsi ca hashtag pe rețele sociale. Nu este simplă alegerea numelui site-ului, în special când se știe că numele domeniului setat și cumpărat este greu de schimbat.
Creați un site
După ce ați ales numele site-ului, următorul pas este cumpărarea domeniului și închirierea hosting-ului pentru blog. Mulți folosesc posibilitatea de înregistrare și închiriere a spațiului pentru site la același provider de internet. Astfel, puteți economisi, dar puteți și să vă ușurați primii pași în crearea site-ului.
Este vorba de investiții relativ mici, însă, dacă vreți ca mai întâi să vă perfecționați, gândiți-vă la platformele pentru blog gratuite. În felul acesta, nu veți avea prea multe opțiuni pentru câștig, dar poate nu aceasta o să vă fie prioritatea la început.
Având în vedere că nu veți cheltui prea mult cu crearea site-ului, poate cel mai bine este ca încă de la început să o luați pe drumul mai greu. Astfel, veți învăța mai repede bazele și veți dobândi cunoștințe noi.
Pentru începători, cel mai simplu mod este utilizarea platformei WordPress, care este ușor de administrat, dar are și numeroase adaosuri cu ajutorul cărora se poate manipula aspectul site-ului.
În ceea ce privește partea vizuală, această platformă oferă o alegere mare a temelor gratuite (aspectul site-ului). Dacă nu sunteți mulțumiți de ofertă, accesați site-ul Theme Forest. Aici veți găsi o arhivă bogată de teme WordPress, așadar trebuie doar să alegeți ce vă descrie cel mai bine tematica site-ului.
Pe internet există multe teme gratuite, dar dacă vreți mai multe opțiuni și un suport mai bun de la dezvoltator, gândiți-vă la cumpărarea temei. Când alegeți tema, este foarte important să verificați dacă dezvoltatorul temei este fiabil, respectiv dacă actualizează cu regularitate temele și dacă vă puteți aștepta la ajutorul lui în caz de probleme tehnice.
Organizați prezentarea conținutului
După ce ați setat blogul din punct de vedere tehnic, urmează organizarea conținutului pe site. Prima și principala regulă în organizarea blogului este un conținut ușor accesibil. Astfel, de exemplu, pentru mine site-ul trebuie să fie vizibil și transparent. Pe lângă asta, este bine să vă prezentați vizitatorilor și cititorilor pe pagina „Despre noi”, dar și să faceți un formular de contact prin care veți stabili o comunicare cu urmăritorii.
Deși momentul vizual este foarte important, acesta nu are voie să influențeze funcționalitatea site-ului. Țineți cont că conținutul trebuie să fie ușor de accesat, lizibil, precum și să se încarce repede. Astfel, veți atrage cititorii și le veți ușura navigarea pe site.
Nu uitați că un vizitator nou vă va oferi câteva secunde de atenție. Dacă în această perioadă nu primește ce a vrut, nu se va mai întoarce niciodată pe site, așadar nu va ajunge la conținutul pe care vreți să-l plasați.
Prin urmare, faceți tot ce este necesar pentru a vă prezenta conținutul într-un mod atractiv din punct de vedere vizual, dar ca totul să rămână clar și concis.
Învățați funcțiile WordPress
Pentru crearea postărilor pe blog trebuie să vă familiarizați mai bine cu platforma WordPress. Utilizarea platformei nu este prea complicată, motiv pentru care, printre altele, este și populară printre începători.
Deși acest CMS (Content Management System) conține numeroase opțiuni avansate, pentru început, cele mai importante vor fi bazele. Veți învăța foarte repede cum să creați o pagină nouă, să introduceți text, să postați fotografii și să introduceți linkuri.
Cu timpul, veți avea nevoie de lucruri mai complexe, iar în acest caz veți decide să instalați un plug-in. Este vorba de diferite aplicații care se instalează în cadrul WordPress. Din fericire, pentru jobul de blogger nu veți avea nevoie de multe setări speciale CMS.
Nu uitați că față de diferite adaosuri vizuale, mult mai important este ca ceea ce scrieți să fie de calitate. În acest caz, restul vine ca o recompensă.
Sunteți gata pentru prima voastră postare!
Ați făcut un blog funcțional și puteți începe cu crearea și introducerea conținutului. Țineți cont că cititorii scanează mai întâi conținutul, apoi decid dacă îi vor acorda mai multă atenție.
Asta înseamnă că primele secunde sunt esențiale. Mai întâi, oamenii analizează elementele, precum titlu, fotografii, linkuri, subtitluri etc. Dacă îi intrigați, poate vor dori să citească întregul text.
Pentru a ieși tot mai mult în întâmpinarea nevoilor utilizatorilor, Google a stabilit anumite standarde când vine vorba de pregătirea textului. Aplicarea acestor reguli o face expertul SEO, a cărui job este ca site-ul să fie cât mai receptiv posibil pentru Google, pentru a ajunge în topul clasamentelor în căutările pe internet.
Recomandarea pentru începători este că, atunci când este vorba de optimizarea conținutului pe motorul de căutare, să se instaleze unele plugin-uri SEO oferite, precum Yoast. Datorită acestui supliment, conținutul va fi analizat de către SEO.
Pentru a face un lucru bun încă de la început, o idee bună este să vă familiarizați cu bazele optimizării conținutului pentru motorul de căutare. De aceea, conținutul vostru se va poziționa mai bine, ceea ce va atrage mai mulți vizitatori.
Principalele elemente ale postării pe blog
Înainte de a începe să scrieți prima postare pe blog, trebuie să stabiliți cuvântul-cheie al viitorului text. Dacă optimizați textul în mod corect, în rezultatele căutării pentru acest termen se va găsi și textul vostru. De aceea, cuvântul-cheie trebuie poziționat în locurile importante din text.
Când vorbim despre aspectul textului, acesta trebuie să conțină anumite elemente:
- titlu (Title) – explică pe scurt cititorului despre ce este vorba în text, determinându-l să dea clic pe link;
- subtitluri – îmbunătățesc transparența textului și explică despre ce este vorba în unitatea următoare;
- introducere – explică pe scurt despre ce este vorba în text;
- linkuirea – se folosește ca textul să se conecteze în mod logic cu alte texte pe blog și în afara sa. Astfel, cititorului i se atrage atenția spre conținuturi suplimentare de pe site;
- fotografii – unul dintre rolurile imaginilor este să ilustreze conținutul scris, având grijă ca acestea să fie de calitate, interesante și obținute în mod legal.
În textului postării de pe blog puteți pune infografice, galerii foto, înregistrări video și podcasturi (sau alte înregistrări audio). În funcție de tema blogului, se va deosebi și tipul de conținut folosit. Pentru unii, clipul video este o necesitate, iar alții se vor focusa pe fotografii.
Cum se administrează un blog?
După publicarea primei postări, munca voastră pe blog începe să se complice. Pentru a atrage publicu și pentru a-i menține interesul, trebuie să publicați conținut cu regularitate. Asta înseamnă că va trebui să planificați în avans postările atât pe site, cât și pe rețele sociale. Acest lucru va atrage atenția utilizatorilor asupra faptului că aveți material nou pentru ei.
Pentru ca textele voastre să fie și mai lizibile, faceți un plan de postări pe termen lung. Aflați care sunt zilele din an foarte importante pentru grupul vostru țintă la care vă adresați. În funcție de aceste informații, planificați textele care vor oferi utilizatorilor ceea ce caută (de exemplu, reduceri de Black Friday). În ceea ce privește obiectivele pe termen scurt, creați planuri de scris și publicare zilnice și săptămânale. Astfel, țineți cont că calitatea este întotdeauna mai importantă decât cantitatea.
Dinamica și calitatea conținutului nu vă pot asigura succesul dacă blogul vostru nu este văzut de nimeni. Prin urmare, acordați o atenție specială promovării blogului, care vă poate aduce noi cititori.
Promovarea blogului
La cititori noi se poate ajunge pe calea organică sau prin publicitate. Publicitatea pe internet este o decizie bună pentru creșterea vizibilității, dar calitatea conținutului și optimizarea SEO corectă este primul lucru la care trebuie să vă gândiți.
Prin combinarea anunțurilor plătite cu texte de calitate și o optimizare bună, puteți obține rezultate foarte bune.
În ceea ce privește promovarea, încercați mai întâi să folosiți opțiuni gratuite, precum rețelele sociale, marketingul prin e-mail, scrierea textelor pentru alte site-uri (guest posting), colaborarea cu persoane cunoscute etc.
Deci, primul pas este deschiderea unui cont pe rețelele sociale care sunt cele mai interesante pentru grupul vostru țintă. Pagina de Facebook se subînțelege, dar gândiți-vă serios și la Instagram și Twitter. Pentru mulți, Instagram este prima opțiune, nu doar pentru promovarea brandului, ci și ca model de afaceri. Într-adevăr, câștigul pe Instagram este pentru mulți sursa primară de venit, iar pentru voi poate fi un suport foarte bun pentru blog.
Străduiți-vă și să intrați în contact cu alte site-uri și să partajați cu ei linkurile care duc către blogul vostru. Multor site-uri le lipsește conținutul original, ceea ce reprezintă o oportunitate excelentă de a vă oferi textele. Când veți câștiga popularitate, vor fi tot mai mulți interesați de munca voastră.
Plasarea muncii voastre pe blog trebuie să fie acolo unde este publicul vostru. Acestea pot fi diferite târguri, seminarii și laboratoare de creație vizitate de unii dintre cititorii voștri (potențiali).
Este bine să vă promovați blogul și prin newslettere. Această metodă ajută la păstrarea publicului vechi, ceea ce este la fel de important ca și câștigarea unui public nou. Pentru vizitatorii vechi ai site-ului introduceți conținut nou sub formă de newsletter (la care s-au abonat anterior). În timp, veți observa că marketingul prin e-mail poate aduce multiple beneficii blogului vostru și dezvoltarea în continuare a afacerii.
Pentru promovări online serioase va trebui, totuși, să investiți ceva bani. Aceasta este munca unui expert PPC (Pay-Per-Click), care creează anunțuri pe internet, cel mai des pentru Google.
Cum să deveniți blogger?
Unul din primii pași a fiecărui blogger care vrea să câștige din angajamentul său este să cerceteze piața și să afle ce concurență are. De asemenea, trebuie să analizeze și cele mai populare teme pe Google referitoare la grupul țintă și cotele de blog.
Dacă câștigul vă este principalul motiv, atunci cercetarea pieței ar trebui să fie primul pas care va direcționa dezvoltarea blogului vostru. Pe blog, puteți câștiga în diferite moduri: prin conținut sponsorizat (native advertising, affiliate marketing, bannere etc.). Câștigul depinde și de tema de care vă ocupați, dar și de cât timp dedicați blogului.
Dacă vă interesează cum să deveniți blogger și cum să câștigați din asta, gândiți-vă la programe educaționale care vă vor ajuta să vă puneți ideile în aplicare.
Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari
Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.
Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 se închide.
Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.
Înscrie-te