Cursul E-business

E-business reprezintă administrarea unei afaceri pe internet, ceea ce presupune cumpărarea, vânzarea și organizarea activității firmei în mediul de rețea, precum și organizarea comunicării de afaceri cu clienții și grija față de aceștia. Cu ajutorul său se fac anumite procese comerciale care se bazează pe sistemul informațional automatizat, care se realizează cu ajutorul tehnologiilor web avansate și a serviciilor de rețea care ușurează toate procesele care servesc direct sau indirect e-businessul. Prima companie care a folosit expresia „e-business” a fost compania americana IBM.

Atunci, această expresie se referea exclusiv la afacere în sectorul electronicii, iar în prezent această expresie se aplică proceselor de afaceri folosind tehnologiile electronice, bazate pe tehnologiile informației și comunicațiilor. În ultimii ani, e-businessul a avut parte de o expansiune specială în publicare, vânzare cu amănuntul și servicii financiare. În comparație cu afacerea tradițională, avantajul e-businessului este legat de reducerea prețurilor de vânzare, creșterea calității și reducerea timpului necesar pentru ieșirea pe piață, dar și pentru realizarea tranzacțiilor.

În prezent, este foarte populară dezvoltarea e-parteneriatelor bazată pe participarea comună a anumitor companii pe piața electronică. Acest tip de tehnologie a făcut posibilă trimiterea unei cantități mari de informații de la distanță, într-o perioadă scurtă de timp. Folosirea acestei posibilități îi permite companiei să economisească semnificativ costurile de afacere prin utilizarea tehnologiei electronice, să-și desfășoare munca mai eficient și să fie mai competitivă pe piață.

Sunteţi interesat de acest curs? Unele dintre programele BusinessAcademy unde îl puteți frecventa sunt: International Business, Sales and Sales Management și Project Management.

Cursul E-business – descriere și scop

Putem spune că timpul liber nu se poate imagina fără internet. Internetul se folosește pentru conectarea rețelei mari de stat, a rețelei locale de calculator, a rețelei internaționale și naționale, iar globalizarea este caracteristica sa principală. Conceptele de bază ale internetului cuprinse în curs sunt:

  • Poșta electronică – sistem care permite primirea și trimiterea mesajelor textuale (scrisori electronice) prin internet;
  • URL – două părți de bază sunt protocolul folosit (HTTP, FTP) și adresa IP sau numele domeniului;
  • Hypertext – WWW / World Wide Web, prescurtat web sau pagina web – reprezintă un mod flexibil și universal de prezentare a organizației, dar și accesarea resurselor de internet folosind protocolul HTTP;
  • Transfer de fișiere – FTP, File Transfer Protocol – transferul fișierelor prin internet;
  • Noutăți de rețea – rețea de calculator prin care se transmit mesaje textuale în grupuri de utilizatori;
  • Server – reprezintă calculatorul sau aplicația de calculator cu scopul de a permite accesul la conținut prin internet;
  • Accesul la calculatoare de la distanță (telnet) – conectarea unui calculator la distanță pe internet folosind un calculator de utilizator.

E-business este afacerea care își formează bazele pe tehnologia informației comunicațiilor, dar cel mai mult pe internet, în care se folosește informația înregistrată digital. Dezvoltarea e-businessului se poate împărți în câteva faze:

  • e-business inteligent;
  • site web(prezentare);
  • e-business I;
  • e-business II.

E-business este o unitate alcătuită din următoarele segmente:

  • ERP – Enterprise Resource Planning (planificarea resurselor companiei);
  • EC – Electronic Commerce (e-commerce);
  • SCM – Supply Chain Management (gestionarea lanțului de achiziție);
  • CRM – Customer Relationship Management (gestionarea relațiilor cu clienții);
  • BI – Business Intelligence (inteligența de afaceri).  

E-businessul a fost destinat în primul rând schimbului de bani și de informații dintre companii (dintre două persoane juridice), iar mai târziu s-a dezvoltat și a început să se folosească pentru comunicarea și schimbul cu utilizatori finali (clienți și cumpărători). 

În raport cu participanții, putem distinge mai multe forme de e-business:

  • B2B – Business to Business;
  • B2C – Business to Consumer;
  • B2E – Business to Employee;
  • B2G – Business to Government;
  • C2C – Consumer to Consumer;
  • C2B – Consumer to Business;
  • G2B – Government to Business;
  • G2C – Government to Citizens;
  • C2G – Citizens to Government;
  • G2G – Government to Government;
  • G2E – Government to Employee;
  • B2B2C – Business to Business to Consumer;
  • C2B2C – Consumer to Business to Consumer;
  • P2P – Peer to Peer.

Scopul cursului este înțelegerea noțiunii și esenței afacerii prin internet, respectiv e-business și e-commerce ca și segmentele sale, apărute în urma dezvoltării internetului și a tehnologiei în general. De asemenea, scopul cursului este prezentarea avantajelor și a dezavantajelor modului modern de afaceri folosind tehnologia informației. 

 

Cursul E-business vă va răspunde la următoarele întrebări:

Ce este comerțul mobil (M-Commerce)?

Comerțul mobil reprezintă achiziționarea mărfurilor și a serviciilor prin intermediul telefoanelor mobile și a dispozitivelor și tehnologiilor wireless, precum achiziționarea prin intermediul aplicațiilor web, achiziționarea cupoanelor, achitarea călătoriilor, respectiv comerțul mobil este orice tip de achiziție care se face de pe telefonul mobil. Acesta mai reprezintă o mică parte din e-commerce, dar care se dezvoltă foarte repede. Este tot mai mare numărul utilizatorilor de dispozitive mobile și wireless care vor să cumpere prin intermediul acestor dispozitive. Statistica arată că comenzile cu valori mai mari se fac cu ajutorul telefoanelor mobile. Oamenii care cumpără online și prin intermediul dispozitivelor mobile cheltuiesc de două ori mai mulți bani față de cei care nu fac cumpărături de pe dispozitive mobile.

Ce este autentificarea?

Autentificarea se folosește pentru verificarea identității utilizatorului. Tehnicile folosit pentru autentificare sunt diferite, începând cu tehnici mai simple de înregistrare pe sistemul de operare sau înregistrare pentru aplicație sau serviciu, unde utilizatorii se identifică pe baza a ceea ce știe utilizatorul, precum parola, semnătura, vocea și amprenta, până la mecanisme mult mai puternice, precum certificatele de chei publice, tokenuri, atribute biologice sau imagini. 

Autentificarea trebuie să funcționeze pe diferite platforme, diferite versiuni ale sistemelor de operare. De asemenea, există și autentificare dublă – 2FA (two-factor authentication), care înseamnă că pe lângă parola pentru accesarea software-urilor și a aplicațiilor, este nevoie și de un cod suplimentar. Acest cod se obține prin aplicații special folosite pentru autentificare dublă.

Cum se creează site-ul care vinde?

Există mai multe lucruri care trebuie făcute la crearea unui site, și anume:

  • Alegerea unui produs/serviciu bun care se va vinde – Trebuie ales produsul sau serviciul care se va vinde și să se prezinte pe scurt unde se vor menționa caracteristicile lor de bază și prețurile. 
  • Definirea TO – a răspunsului căutat (Most Wanted Response – MWR) – Magazinul online trebuie să atragă, apoi să determine potențialul cumpărător să cumpere produsul/serviciul.  
  • Definirea echipei responsabile pentru site – Este foarte importantă definirea echipei de oameni care vor fi responsabili de dezvoltarea site-ului, echipa din firmă, echipa din altă firmă sau proprietarul în sine. 
  • Asigurarea conexiunii de internet – Pentru funcționarea constată și fără probleme a site-ului care vinde, trebuie avută o conexiune rapidă și stabilă la internet. 
  • Asigurarea hardware  ului și a software-ului necesar 
  • Închirierea domeniului și a hosting-ului – După finalizarea creării site-ului, următorul pas este lansarea site-ului în online, iar pentru asta este nevoie de domeniu și hosting. Hosting-ul face parte din server, care este proiectat să permită funcționarea site-ului 24 de ore fără probleme și care se închiriază. 
  • Determinarea administratorului – Trebuie stabilită persoana responsabilă cu administrarea site-ului. 
  • Definirea conținutului și a planului pentru site – În conținutul site-ului trebuie să fie cuprins ce este cel mai important: despre companie și despre produsele și serviciile sale. 
  • Conectarea paginilor
  • Asigurarea navigării corespunzătoare pentru navigarea pe site 
  • Pregătirea fiecărei pagini pentru vânzare 
  • Proces simplu de achiziție online – Trebuie asigurată căutarea simplă a răspunsului pentru cumpărător. Cumpărătorul online trebuie să vadă lista de lucruri cumpărate și prețurile lor. 
  • Setarea designului pentru site – Stilul paginii de internet trebuie să fie recognoscibil, culoarea de fundal, logoul, stilul de navigare, încadrarea, tipul caracterelor. 
  • Asigurarea transparenței site-ului 
  • Comunicarea dintre vizitatorii site-ului 
  • Documentația site-ului 
  • Testarea

Planul și programa cursului

1. Principalele noțiuni de internet și afacere online 

  • principiile de bază ale afacerii pe internet și economia pe internet

2. E-business

  • noțiunea de dezvoltare a e-businessului,
  • forme de e-business,
  • securitatea e-businessului în mediul online, 

3. Formele de e-business și e-administration

4. E-business

  • comerț mobil (M-Commerce),
  •  sistem de plată în comerțul electronic (e-commerce) 

5. Crearea site-urilor care vând

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te