Vânzarea online

Există numeroase povești despre antreprenori descurcăreți care au avut parte de un succes incredibil datorită vânzării online. Într-adevăr, vânzarea online aduce un câștig enorm, fiind un motiv foarte bun de a cunoaște mai bine această temă. Aflați cum să aveți și voi succes în această afacere modernă. 

Îmbunătățiți reputația magazinului

Cu timpul, s-a dovedit că există anumite faze în procesul de lucru care sunt comune pentru toate domeniile de afaceri de succes. De aceea, este important să începeți să lucrați în mod corect, pentru a evita greșelile încă de început. 

Cum să începeți vânzarea pe internet?

Dacă deja aveți o afacere pe care vreți să o extindeți pe internet, săriți peste primul element. Totuși, dacă încă vă gândiți la antreprenoriat, urmăriți tot ce vă vom prezenta ca să învățați cum să câștigați pe internet.

Aflați ce produse lipsesc cel mai mult de pe piață 

Când începeți o afacere, este foarte important să știți ce șanse are un produs sau un serviciu să ajungă la cumpărători. Deși este mult mai ușor să faceți ceea ce vă place cel mai mult, trebuie să vedeți dacă ce vreți să faceți poate fi rentabil. 

Calculul este simplu, fără interes pentru produs, vânzarea va merge prost, ceea ce poate duce rapid la faliment. De aceea, este important să stabiliți încă de la început dacă este nevoie de serviciile voastre, ceea ce se poate face pe internet analizând căutările utilizatorilor. Pe baza cuvintelor-cheie căutate se poate ajunge la informații foarte interesante care vă vor direcționa către succes. 

Ca să luați cea mai bună decizie de afaceri, pentru început, trebuie să definiți grupul țintă și nevoile sale. Apoi, încercați să găsiți modalitatea de plasare a produsului care le va atrage atenția. Acest lucru îl veți face cel mai eficient prin deschiderea unui magazin online. Înainte de asta, trebuie să definiți ce veți oferi potențialilor cumpărători. Există câteva moduri eficiente de a face asta:

  • Căutați cuvinte-cheie, adică noțiunile pe care le caută utilizatorii pe Google. Așa veți avea o imagine clară despre ce le trebuie oamenilor. 
  • Dacă ați definit produsul sau serviciul pe care vreți să-l plasați, analizați potențiala concurență. 
  • Analizați modalitățile prin care concurența își plasează serviciile și cum își îmbunătățește vânzarea. O idee bună este să vă abonați la newsletterele lor ca să aveți o prezentare directă despre modul în care comunică cu clienții. 
  • Familiarizați-vă mai bine cu specificitățile produselor pe care vreți să le plasați. Este important ca încă de la început să știți cât o să vă coste procesul de producție, care este prețul materiei prime, cum se formează prețul etc.  
  • Comunicați cu potențiali consumatori accesând locurile unde se aduna pe internet. Acestea ar putea fi forumuri sau grupuri pe Facebook. 

După cercetare, urmează analiza informațiilor colectate. Folosiți cele aflate ca să vă pregătiți cât mai bine pentru provocările din etapele următoare. Toate acestea sunt etape necesare pentru prezentarea produsului în mod corect și plasarea lui pe piața online. 

Crearea magazinului online 

Este foarte important cum veți înființa magazinul pe internet. Pentru o vânzare eficientă, trebuie să legați în mod corect informațiile avute despre piață și produsele pe care vreți să le vindeți. 

Aspectul magazinului online  va depinde de tipul de produs și de modul de prezentare. Regula generală este că site-ul trebuie să fie funcțional și transparent, pentru ca vizitatorul să găsească repede ceea ce caută. Țineți cont de faptul că prima impresie este esențială, deoarece vizitatorul va sta câteva secunde pe site și pe baza aceasta va decide dacă mai rămâne. 

Pentru a lăsa o impresie pozitivă, trebuie să acordați atenție la câteva lucruri importante:

  • Navigarea ușoară pe site – experiența de utilizator trebuie să fie la nivel de top, ceea ce înseamnă că navigarea prin categorii și găsirea produsului trebuie să fie intuitive. 
  • Alegeți câteva fonturi – când vorbim despre magazinul online, accentul se pune întotdeauna pe produse. Asta înseamnă că fonturile pentru titluri și texte trebuie să fie discrete, la fel și fundalul pe care se află. 
  • Conținuturi multimedia – se presupune că fotografiile produselor trebuie să fie întotdeauna de calitate. Totuși, nu trebuie să vă limitați doar la acestea. Oferiți-le cumpărătorilor conținut suplimentar, precum înregistrări video, pentru a știi exact ce cumpără. 
  • Newsletter – pentru ca utilizatorii să fie întotdeauna la curent cu activitățile voastre, încurajați-i să se aboneze la newsletter. Așa sunteți în legătură directă cu cumpărătorii, încurajându-i să vă folosească serviciile cu regularitate. O parte bună a acestei forme de comunicare este că vă adresați persoanelor interesate de produsul vostru. 

Aplicarea campaniei promoționale eficiente 

Vânzarea online depinde în mare măsură de activitățile promoționale pe care le aplicați. De aceea, este important ca încă de la început să vă planificați modul de comunicare cu clienții. Având în vedere că marketingul oferă multe opțiuni, deseori începătorii iau greu cea mai bună decizie. Ca să luați decizii corecte, trebuie să respectați următoarele principii:

  • Atrageți atenția asupra propriei persoane – străduiți-vă ca anunțurile voastre să fie diferite de restul. În primul rând, asta se va face cu titlul de efect pentru anunț, adică cu prezentarea clară a beneficiilor produsului sau serviciului vostru. 
  • Prezentați beneficiile – fiecare produs sau serviciu satisface o anumită nevoie sau oferă soluția pentru o anumită problemă. Dacă faceți o bună prezentare a rolului produsului vostru, cumpărătorii îl vor alege mai ușor. 
  • Prezentați experiențele pozitive ale cumpărătorilor – pentru a apropia produsul de potențialii clienți, prezentați experiențele pozitive ale utilizatorilor serviciilor voastre.
  • Construiți-vă o reputație bună – legătura dintre produs și experiența pozitivă influențează credibilitatea brandului, așadar, și a vânzării. 
  • Dați oferte speciale – durata limitată a ofertei va determina oamenii să vă analizeze oferta și să profite de reducerea curentă. 
  • Fiți conciși – în momentul adresării pe canalul de promovare, trebuie să transmiteți mesajul către public într-un termen foarte scurt. 
  • Evidențiați de ce sunteți mai buni decât concurența – ca să aveți succes în afacere, potențialilor utilizatori ai serviciilor voastre trebuie să le fie clar de ce să vă aleagă. 

Pentru anumite activități promoționale va fi suficient să fiți prezenți pe rețelele sociale sau pe alte canale de comunicare. Pe de altă parte, pentru succesul afacerii trebuie să aveți și mijloace de publicitate. 

Publicitatea pe Google

Pentru o publicitate eficientă pe internet, o alegere foarte bună sunt reclamele Google, ceea ce nu înseamnă că trebuie să evitați alte canale de promovare. Dacă folosiți în mod corect toate beneficiile oferite de PPC marketing, puteți avea un succes de invidiat chiar și cu un buget mai mic. 

La publicitate, este important să vă concentrați pe grupul țintă care va fi cel mai mult interesat de produsele voastre. Astfel, sunt șanse mult mai mari ca anunțul vostru să aducă cumpărători noi pe site. Având în vedere că Google este cel mai popular browser din zilele noastre, este natural să vă concentrați pe el și pe căutările făcute de utilizatori. 

Metodele moderne de publicitate oferă o statistică foarte detaliată. Practic, asta înseamnă că puteți schimba parametrii de campanie și cuvintele-cheie în timp real ca să ajungeți la potențialii cumpărători. 

vânzarea online

Îmbunătățiți reputația magazinului 

Dacă vreți să reușiți, trebuie să audă cât mai multe persoane de voi și de brandul vostru. Reputația voastră trebuie să fie impecabilă, deoarece cu cât își prezintă mai multe persoane experiența pozitivă, cu atât vânzarea va fi mai mare. Ca să reușiți acest lucru, este necesar ca informațiile despre voi să fie disponibile în mai multe locuri pe internet. 

Pentru început, aveți grijă ca în fiecare loc unde se menționează afacerea voastră să fie pus linkul către magazin. Acestea pot fi postările pe portaluri de știri, bloguri, forumuri etc. Avantajul acestor linkuri este dublu. Pe de o parte, cititorii acestor pagini au posibilitatea de a intra în contact direct cu voi. Pe lângă asta, aceste linkuri ajută la clasarea site-ului în Google Search. 

Rolul optimizării SEO 

Optimizarea SEO se ocupă de clasarea site-ului, în primul rând în Google Search. Pentru un rezultat cât mai bun, pagina trebuie să îndeplinească anumite standarde SEO, de la detalii tehnice până la optimizarea conținutului. Scopul este ca site-ul să fie cotat cât mai sus pe prima pagina a rezultatelor căutării, deoarece în cei mai mulți utilizatori aleg aceste rezultate, nu pe cele de pe a doua sau a treia pagină. 

Dacă vreți un serviciu profesional, există diferite pachete SEO oferite de către experții care se ocupă de optimizarea site-urilor. Totuși, întotdeauna se recomandă să învățați cât mai multe despre acest domeniu ca cineva pentru care vânzarea prin internet este o prioritate. 

Există mai multe modalități de a influența pozitiv buna clasarea în căutări:

  • Crearea unui conținut de calitate – dacă site-ul are un conținut de calitate, acesta este un mare plus pentru clasarea SEO a site-ului. În primul rând, aici se referă la infografică, texte, înregistrări video și podcasturi. Rolul lor este editarea detaliată a tematicii site-ului cu accent pe cuvintele-cheie pe care le-ar folosi cineva la căutarea pe internet. 
  • Încurajați utilizatorii să partajeze conținutul vostru – pot face acest lucru prin partajarea conținutului direct de pe site sau prin partajarea conținutului postat anterior pe rețele sociale. 
  • Comunicare activă – întotdeauna este bine să participați activ în comunicarea pe rețelele sociale și pe forumuri, deoarece astfel aveți contact direct cu utilizatorii serviciilor voastre. În felul acesta, se lucrează la imaginea brandului și la îmbunătățirea vânzării. 
  • Folosirea rețelelor sociale partajarea conținutului de pe site pe rețele sociale este un mod foarte bun pentru îmbunătățirea vânzării pe internet. Deși există o mulțime de rețele, la început trebuie să ne concentrăm pe Instagram și Facebook.

Toate acestea sunt modalitățile care pot ajuta site-ul să se clasifice mai bine. Desigur, pentru ca vânzarea să prindă viață, în primul rând trebuie să respectați standardele SEO la crearea site-ului. 

Vânzarea prin internet și marketingul prin e-mail 

Deși pentru unii pare învechit, marketingul prin e-mail este una dintre cele mai eficiente metode de marketing. Totuși, ca să aveți cui să trimiteți e-mailuri, aveți nevoie de o listă de mailing cu e-mailurile utilizatorilor. Crearea acestei liste este uneori un proces de lungă durată, dar când adunați suficiente adrese, veți putea iniția această mașinărie puternică de marketing. 

Cum utilizatorul trebuie să-și dea acordul pentru punerea sa pe lista de mailing, comunicarea cu ei este mult mai ușurată. De fapt, acceptarea lor în număr mare înseamnă că sunt interesați de ce oferiți. Asta înseamnă că nu este nevoie de convingere exagerată în importanța brandului, ci ideea este în prezentarea produselor pe care ar putea să le cumpere. 

Beneficiul suplimentar al acestui mod de promovare este faptul că e foarte ieftin față de ce oferă. Acesta este încă un motiv pentru care e-mailul este un element important chiar și pentru cele mai mari companii din lume. 

Asigurați vânzarea suplimentară 

Pentru ca vânzarea online să fie profitabilă, trebuie să le acordați o atenție deosebită cumpărătorilor fideli. Numeroasele cercetări spun că cumpărătorii mulțumiți vor cumpăra din nou dacă vor fi anunțați despre beneficiile și noile produse. Aflați în continuare cum poate crește suplimentar vânzarea online în urma adresării către clienții fideli. 

  • Oferiți produse similare – după achiziție, oferiți-i cumpărătorului produse care sunt complementare la ceea ce a cumpărat. Astfel, cei interesați se vor întoarce mai repede pe site-ul vostru. 
  • Recompensați clienții fideli – aveți întotdeauna grijă să recompensați cumpărătorii fideli și să-i încurajați să facă o nouă achiziție. Acestea pot fi diferite programe de loialitate, reduceri și cadouri care se pot folosi la următoarea achiziție. 
  • Oferiți cadouri cu anumite produse – în plus, veți câștiga simpatia cumpărătorilor dacă le oferiți ceva gratuit pe lângă produsul cumpărat. Deseori, un mărunțiș, precum un tricou sau o ciocolată, este suficient pentru a îmbunătăți vânzarea. 

Vânzarea prin internet este în permanentă îmbunătățire, prin urmare, și modalitățile prin care afacerea poate fi îmbunătățită. Totuși, unele principii de bază ale afacerii de succes sunt constante și nu se vor schimba niciodată. Grija față de cumpărători, calitatea produselor, prețuri de concurență, posibilitatea de returnare a produselor și garanția produsului sunt standardele afacerii pe care le respectă fiecare magazin online de succes. 

Ce cunoștințe sunt necesare pentru administrarea cu succes a unui magazin pe internet?

Ca să începeți o afacere online de succes, trebuie să aveți o mare dorință de succes, dorința de a învăța și de a vă îmbunătăți abilitățile. Aceasta este cheia unui antreprenoriat de succes, deoarece numai așa veți fi întotdeauna competitivi pe o piață online foarte dinamică. 

În felul acesta, veți ști cum să plasați produsul pe piață și cum să folosiți la maximum potențialul marketingului digital pentru a deveni lider de piață. Cunoștințele necesare pentru o afacere de succes le puteți obține în doar câteva luni. De aceea, este important să vă dedicați perfecționării cunoștințelor voastre pentru ca într-un an de zile să dobândiți cunoștințele cerute de vânzarea prin internet. 

Abilităţile de afaceri care vă garantează profituri mari

Am pregătit pentru dvs. un document cu sfaturi şi cu descrierea abilităţilor de afaceri care vă garantează profituri mari, indiferent de ocupaţia dvs. Pentru a prelua raportul, daţi clic aici.

Verificați dacă mai sunt locuri disponibile! Sesiunea de înscrieri 2024/25 este deschisă.

Pentru a afla mai multe despre înscriere, daţi clic aici.

Înscrie-te